Зареждане

10 спаринг съвета за начинаещи

Публикувано на: Май 7, 2021 в 07:01 ч
В скорошно видео Олимпийският медалист Тони Джефрис, който се оттегли непобеден от бокса през 2012-та, споделя съвети относно техника и психика за начинаещи боксьори по време на спаринг.

Практика

Важно е да запомните, когато правите спаринг, че сте там, за да подобрите техниката си и да станете по-добри. Не приемайте това упражнение като истински боксов мач.

"Тук целта не е да се сбиете, нито да нокаутирате опонента си. Тук сте, за да се учите."

Важни са основите

Не се опитвайте да раздавате неусвоени удари или някакви излишно атрактивни техники от филми.

"Фокусирайте се върху базовите неща - ляв прав, ляв-десен, добра работа с краката, защото това са важните работи... не изпреварвайте и не насилвайте нещата."
 

Слушайте треньора

Трудно е да се фокусирате върху нещо друго в този момент, освен в това да избегнете да бъдете ударени, но Джефрис препоръчва да се отпуснете максимално много, колкото е възможно, за да може да чуавте инструкциите и съветите, които треньорът ви дава.

Дръжте погледа си към опонента

Доста често начинаещите в бокса обръщат гръб и бягат, когато видят, че някой удар се насочва към тях. Или пък вдигат ръце и свеждат глава.

"Това е най-лошата позиция, в която може да се озовете, защото не виждате какви удари идват към вас. Дръжте си главата изправена и очите отворени."

Дишайте

Това може и да звучи супер логично, но Джефрис казва, че начинаещите често задържат дъха си, когато се начат на ринга.

"Ако задържате дъха си и не дишате, ще се уморите много бързо. Така че не забравяйте да дишате."

Спазвайте темпо

Лесно е да изморите и ако влезете прекалено енергично в спаринга - това важи за психическа и физическа енергия. При спаринг постоянно трябва да мислите за опонента си и следащия ви ход.

"Ще използвате доста психиката си, когато сте на ринга. Трябва да финиширате рунда на крака... Дишайте, отпуснете се и това ще ви помогне да изкарате в добро темпо минутите."


Обърнете внимание на защитата

Когато нанасяте удар, винаги мислете за удара, който спаринг партньора ви ще върне.

"Ако мислите за удара, който очаквате да получите, тогава на опонента ви ще му е по-трудно да ви удари."

Изберете правилния спаринг партньор

Добре е да правите спаринг с човек, който има повече опит от вас и е по-добър от вас.

Така не само самият той може да ви покаже грешките ви, но и ще може да ви пази по-добре.

Ще има рев

Твърде вероятно е да пуснете някоя сълза, докато сте на ринга, защото точно това се случва, когато получите удар в носа - физиологична реакция.

"Не се притеснявайте. Никой няма да си помисли, че плачете."

Визуализирайте

"Дори в края на кариерата си, все още се притеснявах когато правих спаринг, независимо срещу кого," споделя Джефрис. "Когато визуализирате предварително, преминавате през цялата схватка в главата си, така че когато стъпите на ринга и дойде време за спаринг, вече сте го минали въображаемо и притесненето ще е по-малко...

Аз правих това преди всяка битка."
0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес