Най-големият сайт за бойни спортове

       

8 лека за мускулната треска

8 лека за мускулната треска
Публикувано на: Август 9, 2018 в 20:18 ч
Всички тайно си обичаме мускулната треска. Все пак е едно неоспоримо доказателство, че сме свършили добра работа в залата и тялото го усеща. Понякога обаче болката не е само и единствено заради млечната киселина, ами е породена от шока, през който минават мускулите.

Тежката мускулна треска, която се проявява след около 24-48 часа след активност рядко има общо с млечната киселина, ами е по-скоро резултат от малки разкъсвания на мускулната тъкан, комбинирана с възпалителен процес."

Боли, нали?

Ще забележите тази болка след по-необичайните и нови упражнения. Движенията, които изискват опъване на сухожилията и същевременното свиване на мускула - като клековете и тичане по нанадолнище, са добър пример.

А симптомите? Мускулна треска, затруднено свиване на мускула и намалена подвижност в ставите.

Ако тялото ви се нуждае от помощ при възстановяването, пробвайте със следните съвети:


Яжте повече гъби



Мнозина твърдят, че гъбите имат противовъзпалителни способности, които могат да спомогнат при намаляването на мускулната треска. Полизахаридите, които съдържат, намаляват цитокиновите съединения, които причиняват възпаления.


Разгрявайте активно



Разгрявайки, подготвяте мускулите си за възстановяване. Проучване от тази година сочи, че бегачите, които разгряват в края на тренировката, вместо да приключат с нея изведнъж, успяват да бягат три пъти повече следващия път. Учените вярват, че това има общо с притока на кръв, който намаля млечната киселина.

Друго проучване също сочи, че тези, които карат колело за около 20 минути след силова тренировка имат по-малка мускулна треска.


Пийте сок от вишна



Сокът от вишна е пълен с антиоксиданти и съединения, които намаляват възпаленията. Проучване от 2010-та сочи, че бегачите на дълги разстояния, които пият сок от вишна в продължение на 8 дена изпитват по-малко болка в мускулите.

Досущ като гъбите, и вишните притежават противовъзпалителни способности. В този случай обаче човек трябва да внимава със захарта.


Отидете на масаж



Може да изглежда очевидно, но масажите наистина помагат при мускулна треска. През 2012 учените откриват, че масажът след тренировка успокоява болката, намалявайки количеството цитокини. В същото време масажът стимулира митохондриите в клетката, подобрявайки функцията им и тяхното възстановяване.

Загрейте и разхладете



Топлината увеличава притока на кръв и разширява кръвоносните съдове. Затова и спомага при изчистването на продуктите, създадени от тялото, от които ни болят мускулите.

Редувайки топло със студено, допълнително ще подсилите ефекта и ще отстраните мускулната треска с лекота.

През 2015-та става ясно, че редуването на топло със студено намаля щетите върху еластичната тъкан. Мускулната треска можете да премахнете като след тренировка загреете за 20 минути и след това охладите за още двадесет.


Използвайте фоум ролер



Масажирането с ролер на мускулите, когато ви болят, може да ви накара да се разплачете понякога, но наистина помага за тяхното възстановяване. С този уред можете да намалите подуването на мускулите и да подобрите възстановяването на тъканта.

През 2015-та става ясно, че прекарвайки 20 минути с фоум ролера веднага след тренировка, както и 24 часа по-късно, значително ще намалите мускулната треска и ще подобрите движенията си.


вземете ледена вана



През 2010-та откриват, че ледените бани намаляват подуването и разкъсването на тъканта, което води и до съответната мускулна треска. Участниците в проучването прекарвали 5-10 минути във ваната. В друго проучване от 2014-та участниците, които прекарвали по 10 минути след тренировка изпитвали по-малко болка и мускулна треска, когато били помолени да се разтегнат.

Някои предполагат дори, че мускулната треска може да се намали до 20% само с ледена вана.


Носете специална екипировка



Не е само до външен вид. През 2014-та откриват, че специалната екипировка, която притиска мускулите ви, ограничава изпълването им с течности след тренировка и същевременно стимулира притока на кръв, намалява мускулната треска. По-доброто кръвообращение спомага за изчистването на тялото от ензимите, които причиняват болка.
0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

Съвет от експерта: Без мускулна треска с правилно възстановяване

Съвет от експерта: Без мускулна треска с правилно възстановяване
Мускулната треска понякога може да бъде много досадна и да ни попречи да се представим на ниво при следващите си тренировки. Как да я преодолеем по-бързо?
Статии » юли 30, 2013 (2)
цялата статия

Полезни ли са студените бани?

Полезни ли са студените бани?
Ваната със студена вода - позната и като криотерапия - се използва от атлетите за възстановяване след тренировка.
Статии » февруари 24, 2012 (0)
цялата статия
Мнения в Facebook