Най-големият сайт за бойни спортове

       

Гори ли мускулната маса в покой повече калории?

Гори ли мускулната маса в покой повече калории?
Публикувано на: Септември 19, 2011 в 09:54 ч
Снимка: pixabay.com

Изглежда, че всеки начинаещ фитнес експерт прави свои уебсайт, където споделя тайни за превръщане на тялото ви във фурна за мазнини.

Някои митове за ускоряване на метаболизма са били повтаряни толкова пъти от "експерти" и фитнес списания и книги и от там предавани на клиентите на много треньори.

Не им вярвайте.

Ето малко трудно смилаема информация: Няма тайни и трикове за ускоряване на метаболизма.

Разбира се говорим за метаболизъм в почивка - калориите, които той изгаря, когато не сте активни. Когато сме активни метаболизма наистина се забързва временно, но спомнете си за всички тези трикове, чрез които ви е обещавано да горите повече мазнини и допълнитени калории, когато спите, ядете чипс или гледате порно - това са митове.

В действителност, самото влизане във фома и особено загубата на тегло, ще намали метаболизма ви в покой още пвоече. Ако от свръх-пълен и мързелив човек сте се трансформирали в строен и жаден за тренировки, количеството калории, което изгаряте по време на покой ще спадне драстично. Да, дори и да натрупате малко повече мускули.

Дори когато засипете тялото си с тежки физически упражнения, то свиква с тях; става по-ефективно. Това е така не само с упражненията, но и с всяка дейност.

Ето и един мит, който ще разнищим днес.

Добавянето на мускулна маса ускорява значително калорийното изгаряне през деня

Сигурно сте чували, че половин килограм мускули изгарят 50 калории на ден, само докато си стоите в покой и не правите нищо. Ако качите 5 килограма мускули, тогава ще ускорите метаболизма си и той ще изгаря допълнително 500 калории от нищото, само докато си почивате. Много хора, включително известни автори, дават все повече популярност на този мит. Но той истина ли е?

На всички ни се иска.

В действителност според хранителния експерт д-р Клод Бушард, мускула има по-ниска метаболитна стойност, когато е в почивка. Според него половин килограм мускул гори само 6 допълнителни калории на ден, което в действителност е по-добре, тъй като същото количество мазнини гори 2 калории. Според Бушард най-много калории се горят от функциите мозъка, сърцето, черния дроб и бъбрецие, както и белите дробове.

"Когато вземем всичко, което не е скелетен мускул, именно това прави 75-80% от метаболзма в покой, така че секлетните мускули са едва 20-25% от изгореното при покой."


С други думи добавянето на известно количество мускули няма да увеличи значително метаболизма в почивка, защото скелетните мускули играят не толкова голяма роля при изгарянето на калории в покой.

Ако вярваме на този мита "50 калории за половин килограм мускул", от трябва да изгаряме по 1000 калории на ден само заради 10-те килограма мускули, които сме натрупали от тренировктие с тежести. Това обаче не става. Щеше да е прекалено хубаво, защото в тези 1000 калории можехме да вместим доста вкусни неща, които след това да не се отразят на фигурата ни, заради изгарянето им от мускулите в покой.

Колко калории може да изгори тялото без да се движи?

Нека използваме цифрите, дадени от Бушард, за да направим изчисленията за това, какво в действителност се случва. Da Използваме данните на един от авторите на статията - Джеймс Фел. От когато той започва тренировки и сменя диетата си, той губи около 25 кг мазнини и натрупва 10 килограма мускулна маса (с дълги усилия и много тренировки). Загубата на мазнините означава, че гори 100 (50х2) калории на ден по-малко, а увеличаването на мускулната маса би трябвало да означава, че той гори 120 (20х6) допълнителни калории на ден. В крайна сметка увеличаването на изгорените калории е 20 калории на ден или една-трета бисквитка Oreo.

Хранителни добавки от нашия онлайн магазин


Вдигането на тежести обаче гори калории (но не толкова, колкото аеробното натоварване) и има много други ползи за здравето: сила, гъвкавост, по-малко травми, подобрена физическа дейност, а и ще изглеждате по-добре от врата надолу.

Така че вдигането на тежести определено има плюсове върху физическото ви подобрение и изгарянето на калории, но това че мускулът гори много повече и едва ли не се отслабва от това, че имаме повече мускули, от колкото мазнини, е далеч от истината.

0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

Темпо тренировка

Темпо тренировка
Забавете повторенията си, за да ускорите качването на мускулна маса.
Статии » март 3, 2013 (0)
цялата статия

Запази мускулите докато гориш мазнините

Запази мускулите докато гориш мазнините
Изчисти се от мазнините докато запазваш мускулната си маса. Но как? Трупането и горенето на мазнини е в пъти по-лесно от изграждането на мускулна маса.
Статии » ноември 11, 2018 (0)
цялата статия
Мнения в Facebook