Най-големият сайт за бойни спортове

       

Как да ставаме рано?

Как да ставаме рано?
Публикувано на: Май 30, 2009 в 11:00 ч

...и как да сме будни достатъчно, за да тренираме преди работа.

"Повярвайте ми, трябва да ставате рано, ако искате да излезете от леглото"
Groucho Marx


Ставането рано сутрин е ужасно за мнозина. Веднъж като свикнете обаче, ще се радвате на тези тихи часове рано сутринта, когато денят едва започва. След тренировките сутрин се чуствате в добра форма през целия ден. Следвайте тези насоки и ще усетите ползата от ранното ставане в различни аспекти от вашия живот.

Ето няколко стъпки, които ще ви помогнат да разширите деня си и да ставате по-рано.


Тренирайте с партньор
Мотивацията да не се изложите пред приятеля си, който ви чака в 6:30 сутринта в парка да потичате е достатъчен фактор да пренебрегнете всички оправдания, които ви се мотаят в главата и да пристигнете там навреме.

Диета
Тя повлиява на толкова други аспекти в живота ви, затова е добре да внимавате какво и кога ядете. Теглото, здравето и настроението ви зависят от храната. Ако тялото ви е пренаситено от захар, приета от нездравословни източници, и се мъчи да смели боклуците, с които сте го заредили, няма да е изненада, ако ви е трудно да ставате сутрин. Ако похапвате повече плодове и зеленчуци тялото ви ще се отблагодари с бодър организъм.

Без алкохол
След дори и малка употреба на алкохол ставането рано сутрин е трудно. А при прекаляване може да отпишете целия ден. Това не означава да спрете алкохола, а просто да не пиете вечерта преди тренировка. Вероятно ще заобичате тези ранни сутршени тренировки и всеки ден ще започва с такава.

Достатъчен сън
След като знаете колко часа са ви нужни да се наспите, не се изненадвайте когато сте си отделили наполовината на тях и на сутринта се чуствате отпаднали и без настроение за тренировки. Бъдете сигурни, че си лягате навреме. Най-добре да си лягате 30 минути по-рано от обичайното за вас. Тези 30 минути са буферна зона, която подсигурява пълноценното ви време за сън.

Пийте чаша вода преди лягане
Това е стар индиански трик. Когато е нямало будилници, воините пиели малко повече вода вечер преди лягане, така че пикочният им мехур се пълнел и те се будели рано призори. Това е предимство пред часовниците с аларма, защото пикочният ви мехур не може така лесно да се изключи. Внимавайте с тази техника, защото може да се вдигнете и в три сутринта за да пикаете, ако прекалите с водата.

Използвайте CD или радио часовник
Заредете мотивираща музика, която да ви посрещне в ранното утро вместо обикновените звуци на алармата, която ви буди. Хубаво е да я сменяте често, за да не ви омръзне песента.

Позицията на будилника
Не го слагайте близо до вас. Така ще се изкушавате просто да го изключите и да продължите да спите. Преместете го в най-отдалечения край на стаята. Това работи особено добре, ако в леглото сте с още някой, който ще ви изрита от него за да спрете алармата.

Дрехи и планиране
Поставете всичките необходими дрехи на тренировка на удобно за вас място. Когато все още сте сънени и най-малките пречки ви се струват непреодолими. Подрете дрехите си, така че да ви остане само да ги облечете след като сте станали. Планирайте си точно какво трябва да направите след ставане и го изпълнете поетапно без забавяне.

Дишането
Когато алармата се изключи си поемете дълбоко въздух, стегнете всичките си мускули и издишайте екзплозивно и се отпуснете. Станете бавно като стъпвате на пода и се изправете. Отидете до тоалетната, наплискайте лицето си със студена вода и вече сте готови. Трябва да сте достатъчно будни за тренировка. Докато си миете зъбите си представете какво трябва да направите на тренировката тази сутрин. Пимислете си колко сила ще ви е необходима. Подгответе се физически за всички упражнения.

Спортни облекла и дрехи от нашият MMA магазин


Награждавайте се
Когато свършите с тренировката, особено когато я изпълните напълно, си посветете малко време за награда - топла чаша кафе, нещо сладко от снощи, 15 минути спокойствие с вестника или нещо друго.

Автор: David Weller
Превод: MMA България

0 споделяния
FB Сподели
Мнения в Facebook