Най-големият сайт за бойни спортове

       

5 психотехники за по-големи постижения в залата

5 психотехники за по-големи постижения в залата
Публикувано на: Юни 11, 2014 в 10:36 ч
Снимки: wikimedia.org
"Лека тежест", крещи 8-кратния Mr Olympia, Ronnie Coleman, преди да отлепи лоста с 224 кг от лежанката. Такива малки самовнушения са част от техниките на най-различни атлети, които им помагат за постигане на по-добри резултати в залата. Мозъкът има повече воля и желание за победа, дори когато плътта се е предала. Предлагаме ви няколко такива трика на психическо ниво, които да са ви от полза в залата.
 
 

Вижте го, чуйте го

 

Визуализациите и устната мотивация в комбинация са много силно оръжие, което увеличава силата ви точно, когато имате чувството, че и последната капка енергия е била изцедена. Например песента на Eminem "Till I Collapse" със сигурност е помогнала на стотици хора да направят по едно допълнително повторение с тежестите или да пробягат още няколко метра при спринт. Като клип към тази песен може да си представите и точно каква е вашата цел - какво искате да постигнете - дали изчистената ви преса или добре оформените и масивни мускули на рамената.

 

Фокусирайте се върху процеса

 
"Когато вдигам тежко, техниката е изключително важна, затова при започването правя всичко в серия от малки стъпки, независимо дали загрявам или вдигам за максимум," казва Stan Efferding, бодибилдър в IFBB и силов атлет.

Малките стъпки са всички детайли, които правите когато пристъпвате към вдигането тежестта - как заставате спрямо нея, как я хващате, в каква позиция сте, как дишате. По този начин независимо каква тежест правите или какво е упражнението, вие ще сте правили тези стъпки вече стотици пъти и ще сте абсолютно фокусирани само в това, което ви предстои.
 
 

"Трябва ми" вместо "Искам го"

 

Фокусирайте се върху крайната си цел - защо се нуждаете от това да преодолеете настоящия момент на трудност. Вие не просто искате да се преборите и да постигнете целта си - вие имате нужда от това.

 

Визуализация

 
Техниката да се визуализирате мислено такъв, какъвто искате да бъдете или да правите това, което искате да правите до най-добрия начин, е известна много отдавна на спортисти от различни дисциплини, а и не само. Много психолози използват тази техника върху клиентите си, които искат да постигнат нещо повече в живота си.
 
"Забелязали сме, че тези психически тренировки изпращат повече сигнали до мозъчната кора, което води до по-голяма активация на мускулите и увеличаване на силата," казва спортния психолог Greg Chertok.

Представете си как изкарвате още един рунд на чувала с перфектна техника или как вдигате поставените пред вас килограми, още преди да сте започнали.

 

Повдигнете настроението си


Justin Girnnel, фитнес треньор сертифициран от няколкото водещи асоциации в САЩ, обяснява как успява да повдигне настроението на клиентите си, което води до по-добри резултати в тренировките.
 
"Опитвам се да намеря какви са интересите на клиентите ми към момента. Например онзи ден говорих с един клиент за доста наболяла тема в неговата работа. Той толкова се активизира в разговора, че това се отрази и на тренировката му. Не е нужно да сте мотивирани единствено за тренировка. Може и нещо друго да ви развълнува, като например някоя екскурзия на която сте били, дадена новина във вестника и т.н. Има много начини да вдигнете адреналина на някого. Разберете какво е то и го използвайте. Може да се изненадате какво може да мотивира хората или самите вас."
0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

Мотивация от UFC професионалисти

Мотивация от UFC професионалисти
Първата стъпка винаги е най-трудна. Затова от най-голяма полза е мотивацията.
Статии » февруари 21, 2013 (0)
цялата статия

Два подценявани фактора за успехи в залата

Два подценявани фактора за успехи в залата
Днес ще разгледаме 2 интересни въпроса, които според мен засягат всеки трениращ.
Статии » декември 13, 2018 (0)
цялата статия
Мнения в Facebook