Зареждане

Тренировки на жега

Тренировки на жега
Публикувано на: Юли 26, 2010 в 15:09 ч
Прегряването е една от най-лесно превантивните спортни контузии. През лятото мнозина трениращи излизат на въздух и правят упражненията си, сред които и тичане, на открито. Жегите обаче започват още от рано сутринта и могат да бъдат опасни за неподготвените атлети. Прием на вода преди, по време и след открита тренировка, помага за регулиране на температурата на тялото, като така се избягва изтощаването от жегата и се спомага за транспортирането на важните хранителни вещества до работещите мускули.

Не е рядкост, когато трениращите губят около 1-2 литра вода с потта си, докато тренират в горещото време. Потенето е най-големия фактор за прегряването на тялото под жегите, затова и е толкова важно хидратирането преди и по време на упражненията.

Симптомите на дехидратация са:

  • гадене
  • липса на концентрация
  • световъртеж
  • силна умора
  • тъмно-жълта урина

Ето и няколко съвета как да се справите с тренировките по време на горещини:
  • направете загрявката на сенчесто място, без пряка слънчева светлина, за да си спестите малко потене
  • носете отпуснати дрехи, чрез които топлината ще излиза по-лесно от тялото
  • приемайте адекватно количество течности преди тренировка
  • ако тренирате на открито продължително време, приемайте течности възможно най-често
  • тренировките на горещо трябва да са със средно до ниско натоварване
  • обръщайте внимание на урината си - колкото по-тъмна е, толкова по-дехидратиран сте
  • избягвайте приема на газирани напитки, тъй като пречат за консумирането на водата
  • не консумирайте кофеинови или алкохолни напитки, тъй като те са диуретици и с тях губите телесни течности
0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес