Зареждане

Тренировка с тежки въжета

Тренировка с тежки въжета
Публикувано на: Юни 2, 2014 в 09:12 ч
Снимка: wikimedia.org
Без съмнение сте виждали в различни клипове как топ атлети тренират с въжета, плувнали в пот, но след това стабилно напомпани и изчистени.

Battling rope или combat rope са разработени от John Brookfield, но след това са се появили множество имитации.
 
"Бях убеден, че атлетите имат потенциала да поддържат силата, скоростта и издръжливостта си за по-дълъг период от време," казва Brookfield. "Започнах да имитирам движенията на водата, правейки дълги вълни с няколко тежки въжета. Започнах и по-редовно да си играя с въжетата и бързо открих, че са доста интересен уред за тренировка."

Brookfield е експериментирал с въжетата тайно около година, преди да сподели наблюденията си с други атлети.
 

 
Тренировката с такива въжета не е шега работа. Но какви точно резултати дава?
 
"Тежките въжета вдигат летвата към по-висок интензитет за по-дълго време."

Има няколко основни упражнения с въжетата, от които новобранците трябва да започнат.
 
"Редуващите се вълни са може би едно от най-добрите и основни движения, тъй като се тренира еднакво силата, издръжливостта, ловкостта и мускулния контрол и в двете страни на тялото. Това упражнение подобрява постиженията във всеки спорт, а и спомага за намаляване на контузиите, заради баланса в тялото, който се получава от този тип натоварване."

Редуването на ръцете определено е добър старт, но сламовете с две ръце са още по-хард.
 
"Сламовете с двете ръце едновременно развиват експлозивната сила. Но трениращият трябва да поддържа еднаква сила на ударите за дълго време, както и движението да е постоянно."

Това означава, че ако изберете да речем период на серията от 30 секунди, трябва да я изкарате до край с непрекъснато и равномерно движение от началото до края. Това е изпитание за цялата верига от предмишниците, към рамената и чак до торса.

Тренировката с тежки въжета може да се окаже и изключително полезно допълнение към тренировките за сваляне на килограми.
 
"Battling въжетата са много щадящи ставите и няма как да се контузите с тях."



Тъй като работата с въжетата натоварва доста торса, ще увеличите силата мускулите си там. Натоварват се и раменете, но по доста безопасен начин. Заздравяват се по-малко използвани мускулни групи, които после ще ви помогнат за по-добри постижения при упражнения като клекове и преси.
 

 

Да започваме

 
Ако се озовете в приятната компания на едно такова въже, ето с каква тренировка може да започнете.

Редуващи се вълни - 20 секунди
Сламове с две ръце - 20 секунди
Почивка - 20 секунди

Повтаряйте тази схема за 10 минути.

 Battling въжетата са един от задължителните аксесоари на всяка съвременна зала или сериозно трениращи атлети. Може закупите такова въже и от нашия онлайн магазин.

 
Ако тренирате силово от скоро, направете тази тренировка в ден, в който нямате друго натоварване. Ако сте напреднал, може да добавите въжетата към регулярните си тренировки. Ако искате да го комбинирате с интервална тренировка, пробвайте го след спринтове.
0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес