Най-големият сайт за бойни спортове

       

7 уникални упражнения, които да добавите към бойната си тренировка

7 уникални упражнения, които да добавите към бойната си тренировка
Публикувано на: Август 23, 2018 в 09:00 ч
Като боец, основният ви фокус трябва винаги да бъде върху научаването на нови умения и усъвършенстване на вече познатата техника. Така и най-разумно бихте изразходвали енергията си.

Ако имате обаче допълнително време, което можете да използвате за тренировки, като допълнение към основните, или пък просто нямате време за залата, но не ви се иска да губите форма, няма нужда от паника - има какво да се направи по въпроса. Да не говорим, че понякога, когато уменията на двама бойци са на едно ниво, силата и формата могат да се окажат сериозно преимущество.

Та, без значение дали искате да бъдете по-силни, по-издръжливи или просто желаете да поддържате формата си, подготвили сме ви 7 упражнения, които можете да добавите към основните си тренировки.


Мъртва тяга/Клекове



Очевидно, това са две различни упражнения, но сме ги сложили заедно, тъй като те най-много допринасят за силата, необходима в бойните изкуства - както и във всеки друг спорт. Въпреки че механиката е различна, те все пак ще ви помогнат да увеличите мощта си.
Благодарение на тях вие ще придобиете по-здрави бедра, ще увеличите силата в краката (откъдето идва и силата на ударите), като също ще подобрите и основата, върху която ще можете да надграждате допълнително. Не казваме, че ще бъде лесно, но определено си заслужава - тези две упражнения няма да ви предадат с ефективността си.


Спринтове



Докато предните упражнения ще ви помогнат за силата, спринтовете ще ви помогнат за формата и издръжливостта. Ще развиете също и експлозивността си.
Бягането на дълги разстояния е сред основните упражнения на боксьорите, но ако целим цялостно развитие и гоним време, спринтовете са решението. Можете да си направите изключителна тренировка, която ще ви изцеди, само за 15 минути - разбира се, ако сте готови на това.


Бърпита



След спринтовете се нареждат и бърпитата - едно от упражненията, за които не ви трябва никаква екипировка. И понеже ангажират цялото тяло, ще успеете да тренирате всичко едновременно. Напомняме само, че и поради факта, че могат да бъдат комбинирани всячески, ще можете да ги ползвате за различни цели.
Когато не разполагате с нищо друго освен с малко свободно място, но искате да се поизпотите, бърпитата могат да бъдат ползвани за издръжливост, кардио и отслабване. Мощните лицеви опори и екплозивните скокове наподобяват много от движенията, използвани в бойните изкуства - със сигурност ще вкарате правилните мускули в действие.


Набирания



Разнообразието от набирания е една от основните причини те да намерят своето място в нашия списък. Набиранията могат да ви помогнат за силата, издръжливостта, както и за някои други необходими в бойните изкуства елементи.
Увеличавайки повторенията, ще подобрите издръжливостта си, докато ако добавите и тежести, ще увеличите силата си - съответно и ударната ви мощ. В граплинга захватът е изключително важен - затова на лоста дори можете да използвате своето ги или хавлия, за да симулирате захват, който бихте ползвали и на състезание.


Бутане на шейна



Ако искате натоварваща тренировка за краката, то бутането на шейна с тежести е вашето решение. Изисква да сте малко по-подготвени откъм екипировка, но самата шейна е доста добра и за много други упражнения.
Увеличете мощта в краката и издръжливостта си, като същевременно се предизвиквате психически да продължавате дори и когато болката ви срещне - за всичко това ще ви помогне шейната.


Вдигане на щанги



Единственото олимпийско упражнение, което ще срещнете в този списък, въпреки че можете да включите и много други.
Щангите ще ви помогнат да увеличите силата и експлозивността си, ангажирайки цялото тяло - както понякога би ви се наложило и в реална ситуация. Това е любимо упражнение на борците, като също е предпочитано и за тренировка на краката.


Люлеене на пудовки



Колко често чувате, че някое силата на някое движение идва от бедрата? Доста, нали? Защото е истина. Стракинг, борба и събмишъни - бедрата играят ключова роля и при трите, като същевременно свързват торса с краката, тоест за отговорни за всяко движение в тази област на тялото.
Люлеенето на пудовки не натоварва ставите, както правят някои упражнения с щанги и клековете, но ангажират пряко бедрата. Бързо ще усетите как силата ви ще се увеличи.
0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

Тренировките със собствено тегло - прости и ефективни

Тренировките със собствено тегло - прости и ефективни
Калистениката се завърна през последните години заради своята простота и ефективност.
Статии » май 30, 2018 (0)
цялата статия

5 упражнения за в офиса

5 упражнения за в офиса
Женените мъже, както и мъжете с голямо работно време се оплакват най-често от липса на свободно време.
Статии » август 12, 2010 (1)
цялата статия
Мнения в Facebook