Зареждане

Неочаквано полезната аминокиселина, която удължава живота и спасява ставите

Неочаквано полезната аминокиселина, която удължава живота и спасява ставите
Публикувано на: Октомври 16, 2018 в 19:34 ч
Ново проучване показва, че една от уж не-толкова-важните аминокиселини всъщност подобрява състоянието на ставите, като същевременно с това удължава и живота.

Аминокиселината глицин не е сред популярните аминокиселини, тъй като тялото само може да си я произведе от други вещества - от серин, холин и малко треонин.

Въпреки това обаче, човек приема по около 2 грама глицин дневно, главно чрез месото, рибата, млечните продукти, както и от други богати на протеини храни.

Този път обаче ще си поговорим колко е важна тази аминокиселина. Не е популярна, но е изключително полезна. Често не ѝ се обръща нужното внимание, тъй като доскоро не се знаеше за невероятните ползи, които носи.

Добавяйки я към диетата си, глицинът може драстично да подобри синтеза на колаген, оставяйки назад след себе си глюкозамина и хондритина. Глицинът се оказва също една от най-евтините и навярно най-ефективните добавки.


Глицин за синтез на колаген


Възстановяването на хрущялите изисква големи количества от пролин, лизин и глицин, но няколко испански учени имаха желанието все пак да видят коя от тях доколко допринася за хрущялните молекули. За целта те започнали да създават хрущялна тъкан от различни комбинации от тези аминокиселини.

Пролинът и лизинът подобряват синтеза на колаген, но техния ефект значително отслабвал преди да стигне 1.0 мМ (мерна единица за концентрацията на даден елемент в едно съединение). Глицинът също спомагал за създаването на колаген, но ефектът му не отслабвал преди 1.0 мМ концентрация. Всъщност, синтезът се увеличавал с до 60-75%.

Учените заключават следното:

"Увеличавайки количеството на глицин в диетите си, ние бихме могли да подобрим възстановяването на хрущялната тъкан, подсилвайки синтеза на колаген, и така дори да борим остеопорозата."


Глицин за дълъг живота


Митохондриите са малки клетъчни органели, които са като малки органи. Точно като тях, всяка си има определена функция - в случая, тя е създаването на енергия под формата на ATP. Те постигат това с обработката на захари мазнини и други елементи в комбинация с кислород.

Метаболично активните клетки като тези на черния дроб, бъбреците, сърцето, мозъка и мускулите имат толкова много митохондрии, че те представляват до 50% от клетката. Междувременно, други клетки, като кръвните и кожните, например, имат значително по-малко.

Освен че произвеждат енергия, необходима на тялото, те също играят важна роля при стареенето. Няколко теории съществуват, що се отнася до начина, по който правят това, но няколко японски учени вярват, че причината се крие във факта, че старите митохондрии просто не работят толкова здраво, колкото младите.

Японският отбор е бил наясно, че GCAT генът играе роля при създаването на глицин и когато го деактивирали при млади фиробласти, енергията им спадала. При активирането му, енергията отново се покачвала.

Затова те решили да продължат с изследването - този път те изпитали ефекта на глицина върху по-стари фиробласти и ефектът бил поразяваш - енергийните нива просто скочили значително. Резултатите от проучването сочат, че само чрез добавянето на глицин към диетата, можем да накараме старите клетки да действат като по-млади и да забавим стареенето.

Други ползи от глицина


Освен че спомага за здравето на ставите и удължава животът, глицинът също има и мощни противовъзпалителни свойства. Той също подобрява съня, подобрява състоянието на кожата, стомашното здраве и понижава кръвното налягане.

Хората обикновено приемат по 2-3 грама глицин от храната, а тялото само си създава още 3 грама. Някои проучвания обаче сочат, че можем да се възползваме от много повече - до около 10 грама допълнително.

Хората, които вдигат тежести обикновено приемат доста повече глицин от обикновения човек, тъй като приемат и повече протеини - а това води до повече глицин в тялото.

Все пак, препоръчваме допълнителния прием на 3, 4, а дори и 5 грама глицин дневно - без значение дали от добавки с колаген (колагенът е богат на глицин) или чрез глицин на прах. Каквото и да изберете, няма да ви излезе скъпо.
0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес