Най-големият сайт за бойни спортове

       

6 храни със скрити сили

6 храни със скрити сили
Публикувано на: Ноември 2, 2011 в 10:27 ч
Снимка: hola.com

Представяме ви шест различни храни, за които се говори много, но се знае малко - разберете какви точно скрити свойства притежават те.

Свинска пържола
Към един грам протеин, свинската пържола съдържа почти 5 пъти повече селен (важен минерал, който намаля риска от рак на простатата), от колкото говеждото и около 2 пъти повече, от колкото пилешкото. Чрез проучване, проведено наскоро, учени са установили, че дневната дажба от около 170 гр. спомага за запазването на мускулната маса, докато се топят мазнини.

Маруля

Общоприета мъдрост е, че основният елемент в салатата, а именно марулята, няма особени хранителни стойности. Оказва се обаче, че точно тя съдържа значително по-голямо количество алфа-каротин (мощен антиоксидант, борещ се с различни заболявания) от салатката или спанака, например.

Гъби

Малките частици, получени при храносмилането на гъбите, са се доказали с качеството си да засилват имунитета и да предотвратяват развитието на рак. Доказан от холандски учени факт.

 
Оцет

Учени в Швеция са открили, че когато човек консумира по 2 супени лъжици оцен, докато ядат богато на въглехидрати ястие, тяхната кръвна захар била с около 23% по-ниска от тогава, когато пропускали антиоксидантната течност. Също така, се чувствали по-заситени.

Стрити чушки

Благодарение на датско проучвене, учените установили, че употребата на един грам стрити люти чушки, около 1/2 чаена лъжица, 30 минути преди ядене, намаля приема калории с 16%. Освен това, наскорошни проучвания допълват, че капсаицинът (важна съставка в стритите чушки) може намали броя на раковите клетки.

(Бел. ред.: Явно датчаните не са запознати с нашата шкембе чорба, известна с най-различните си лечебни или не свойства.)

Пълномасленно сирене

Този млечен продукт е чудесен източник на протеина касеин (един от най-добрите протеини за натрупване на мускулна маса). Нещо повече, датски учени са открили, че дори човек да яде по около 300 грама пълномаслено сирене дневно в продължението на 3 седмици, нивото на техния "лош" холестерол не се помръдва.   

Мнения в Facebook