Зареждане

8 незаменими храни за вашите мускули

 8 незаменими храни за вашите мускули
Публикувано на: Април 18, 2016 в 08:00 ч
 
Ако се правеха мускули с чипс и бира, всички щяхме да сме огромни. За съжаление, не сме... освен ако не броим трупащите се сланини.
 
Но ако не с мазни храни и газирано обаче, как тогава? За щастие, след дълги проучвания, учените успяха да направят списък с 8 храни, които придружени от подходящите тренировки, биха дали много добри резултати при изграждането на мускулна маса.
 

Яйца



 
Перфектният протеин.
 
Ползата: Разбира се, не като ги мятаме от недоволство. Белтъчините в яйцата са сред най-добрите - има се предвид, че е нужно по-малко количество от тях, отколкото белтъчините, които можем да си набавим от пуешкото, например.

 
Важно е да се яде и жълтъка. Съдържа витамин B12, важен за разграждането на мазнините, както и полезен за мускулите. И не, няколкото яйца на ден няма да увеличат риска от сърдечни заболявания.
 
С какво са полезни: Яйцата са богати на витамини и минерали - рибофлавин, фолиева киселина, витамини B6, B12, D, E, желязо, фосфор и цинк.
 

Бадеми



Лекарсто за мускулите.
 
Ползата: Тези хрупкави ядки са един от най-добрите източници на витамин Е, който е антиоксидант, полезен за по-бързото възстановяване и растеж на мускулите след тренировка.
Две шепи на ден са достатъчно количество за набавяне на полезните вещества без това да има опасност от напълняване.
 
С какво са полезни: Доказано е, че при тези, които си набавят витамин Е от храна вместо чрез добавки, съществува 67% по-малка вероятност за поява на Алцхаймер, отколкото при онези, при които се забелязва недостиг на витамин Е.
 

Сьомга



 
Регулатор на растежа.
 
Ползата: Омега-3 намалява разграждането на мускулите след тренировка - за да трупаш маса, е необходимо да изграждаш мускулите по-бързо, отколкото тялото ти ги разгражда.

 
С какво е полезна: Омега-3 мастните киселини в рибеното масло оказват изключително полезно въздействие що се отнася до сърдечни заболявания и диабет - само 1.8 грама към диетата спомагат с до 70% работата на инсулина само за 12 седмици, според проучване, проведено сред хора с наднормено тегло.
 

Йогурт



 
Идеалното съотношение.
 
Ползата: Въпреки цялата аура с естрогена около него, йогуртът си остава идеалното съотношение между протеини и въглехидрати, нужни за възстановяването и растежа на мускулите след тренировка.
 
Ако добавим плодове към него, можем да увеличим нивата на инсулин в кръвта - една от най-важните стъпки за борба с разграждането на мускулите след тренировка.
 
С какво е полезен: Съдържа Омега-6 мастна киселина, която действа противовъзпалително и спомага за изгарянето на телесните мазнини.
 

Говеждо



 
Креатин... и не само.
 
Ползата: Нещо повече от парче протеини - говеждото също е източник на желязо и цинк, два изключително важни елемента за изграждането на мускулите. Да не говорим, че е най-добрият източник на креатин - източникът на енергия, нужна за изпомпването на желязото в тялото.

 
За максимум мускули при минимален брой калории, търсете по-чистите парчета.
 
С какво е полезно: Говеждото крие огромни запаси на селен. Мъжете с по-ниски нива на минерала в кръвта са до 5 пъти по-склонни към развиването на рак на простатата.
 

Зехтин



 
Течната енергия.
 
Ползата: Разбира се, можем да се намажем с него и да се правим на културисти, но по-голяма полза ще има, ако го приемаме вътрешно. Спомага значително при борбата с разграждането на мускулите след тренировка.
 
Ако пък си вземете extra-virgin, ще си набавяте допълнително от така ценния витамин Е.
 
С какво е полезен: С какво ли не?! Мазнините в зехтина намаляват вероятността от сърдечни заболявания, рак, диабет и остеопороза.
 

Вода



 
Жизненият сок.
 
Ползата: Без значение къде са разположени, мускулите са си около 80 процента вода. Дори само еднопроцентова промяна в количеството ѝ може да промени изпълнението на дадено упражнение и да окаже влияние на възстановяването. Иначе казано, колкото сме по-хидратирани, толкова по-бавно тялото ни изразходва протеините, с които се изграждат мускулите.
 
Не сте сигурни колко сте се дихадратирали? Теглете се преди и след всяка тренировка, след което изпивайте по 700 милилитра вода за всеки изгубен половин килограм.
 
С какво е полезна: Мъжете, които изпиват по над литър и нещо вода дневно са в пъти по-далеч от развиването на сърдечни заболявания.
 

Кафе



 
За по-изцеждащи тренировки.
 
Ползата: Зареждайки тялото си с кофеин, ще имате възможност за по-дълги тренировки. Мъжете, които изпиват по 2 чаши и половина кафе няколко часа преди тренировка издържат до към 9% по-дълго на спринт.

 
Разбира се, ако имате високо кръвно налягане, може би ще е по-добре да си го спестите.
 
С какво е полезно: Интересен факт е, че консумиращите кафе страдат с до 30% по-рядко от Паркинсон.
0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес