Зареждане

Мускулна треска

Мускулна треска
Публикувано на: Юли 22, 2008 в 16:19 ч
Снимка: drivecardio.com

Мускулната треска - това е едно доста неприятно усещане но въпреки от това, много от занимаващите се със спорт се стремят към това по време на тренировки и много се растройват ако това е не се получи

 

Какво те мазохисти ли са или мускулната треска е еквивалентна на мускулното нарастване?
Ние знаем че негативните повторения са мощен стимул за мускулното нарастване, ако давате на мускулите достатъчно време за да се възстановят. Тази жестока система за стимулация може да се използва не повече от 2 пъти месечно за отделните мускулни групи, а през останалото време да прибягвате към по малко разрушителни системи.

Кое предизвиква мускулната треска ?

За да изпълняват своите нормални биомеханични функции вашите мускули използват кислород. Той е нужен например за попълване на енергийните запаси (АТФ - Adenosine-5-triphosphate ). Когато започнете да съкращавате мускулите, е необохима повече енергия и следователно и нуждата от кислород. За съжаление твърде интензивните тренировки - блокират това постъпване на кислород. Това настъпва в следствие на лош местен кръвопоток, с помоща на който и постъпва кислорода. За това мощните съкращения на мускулите, допринася за по голяма потребност от кислород и едновременно съкращава неговото постъпване.

 

Образуването на млечната киселина.

Заради недостиг на кислород нашите мускули започват да произвеждат АТФ в анаеробен режим. Мускулния гликоген се превръща в АТФ и без необходимоста от кислород. Този метод за получаване на енергия и провокира образуването на млечната киселина. И тъй като кръвопотока е затруднен, тя се задържа в мускулите, предизвиквайки болката. Както сигурно и се досещате от името, млечната киселина се получава от - lactate anion и  водород (киселина).


Най-опасен за мускулите е не lactate, а киселината - като намалявайки нивото на pH, тя предизвиква болката. Учените я наричат "меката киселина". Може и технически да е вярно, но спрямо усещането в мускулите, трудно да повярваме на това. Очевидно е че колкото е по-силна болката, толкова млечната киселина в мускулите е повече. Но ако кръвопотока не е затруднен, то част от киселината се "измива" и болезненото осещане не е така силно. И за това може да се образува млечна киселина в големи количества и в същото време да не осещате болка. Но това при занимаващите се с бодибилдинг не се получава, тъй като циркулацията на кръвта е затруднена по време на тренировките.

 

Хормоноподобните ефекти на млечната киселина.

Не е трудно да се разбере, че първото действие на млечната киселина е негативно, вашите мускули реагират на нейната атака. Но единствения способ за защита е те да станат по-големи и по-силни. Помнете че единствено тренираните мускули нарастват. Тъй като след завършване на тренировката - млечната киселина отива в кръвта, логичное е че големите концетрации се отразяват на  целия организъм. Попадайки в кръвта тя се разделя на два  компонента - лактат и водород. Постепенно те изчезват, но известно време циркулират в организма подобно като хормон. Те изпращат до всички части на тялото сигнали, че то се намира под стрес. Органите реагират различно: едни негативно, други позитивно. Ако негативните процеси са повече от позитивните, започва разпадане на мускулните влакна. Вашата цел е да увеличите позитивните реакции.

 

Млечната киселина пренуждава вашите мускули да губят енергия

Ако болката ви кара да нервничите, знайте че киселината оказва още по-голямо негативно въздействие на тренираните мускули. Първо - заради болката вие сте пренудени да не тренирате, до пълното ви въстановяване. Млечната киселина  изсмуква инергийните ви запаси и въстановяването се забавя. Когато вие извършвате следващата си  тренировка след недостатъчно възстановяване, болката ще настъпи много по-рано и още повече ще намали вашата дееспособност. Изглежда не много добре, но именно това прави почето бодибилдъри щастливи. Те смятат че са тренирали до предела и са направили нещо за своите мускули. По време на тежки и мощни тренировки вие се стремите да направите колкото се може повече повторения.
 

Източник: Maxefect - fitness and nutrition

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес