Най-големият сайт за бойни спортове

       

Кардио или силови тренировки - кое гори повече мазнини?

Кардио или силови тренировки - кое гори повече мазнини?
Публикувано на: Април 5, 2019 в 22:22 ч
Често хората из залите имат една и съща причина да тренират толкова здраво и тя е да отслабнат и да влязат във форма.

Ключовото тук е по какъв начин се достига заветната цел, тъй като повечето от тях просто имат грешен подход.

Научиш ли веднъж истината, желаните резултати няма да закъснеят. Но какъв е правилният подход все пак?


Отслабването


Храната играе ключова роля, когато целиш да свалиш няколко килограма и да изкараш мускулите на показ - говорим за намаляване на калории и наситени мазнини, както и заместване на храни с високо съдържание на захар с по-сложни въглехидрати. За да се постигне желаното тяло обаче, трябват също тренировки и режим.

Не са едно и две проучванията, които доказват важността на тренировките за подобряването на физиката и свалянето на нежелани килограми.

В залата се разграничават два типа хора - кардио насочени, които се потят здраво на пътечката и странят от тежестите, и такива, които тренират с тежките железа всеки един възможен мускул.

Често между тези два типа се пораждат и спорове, като всеки защитава своя метод за отслабване и отрича чуждия за работещ - без значение доколко са прави според науката.

Та, в този ред на мисли - за отслабване и цялостно укрепване на здравето, кое е по-подходящо? Кардио тренировките или упражненията с тежести? А защо не дори и комбинация от двете? Какви процеси се крият зад двата подхода? Нека разберем...


Кардио за отслабване



Кардиото е чудесен начин да подобриш физическото си здраве. Сред ползите се нареждат:
  • По-добро сърдечно здраве заради повишеното кръвообращение;
  • Ускорен метаболизъм;
  • Повече енергия;
  • По-добър сън.

Изморявайки тялото си, ще можеш да спиш по-добре нощем и да си набавяш препоръчителните 7-8 часа. В следствие от това ще се подобри и настроението ти - мисълта ти ще стане по-бистра и ще си по-оптимистично настроен към нещата.

Американския колеж по спортна медицина застава плътно зад кардиото, като специалистите там препоръчват поне три 20- до 30-минутни тренировки на седмица за отслабване.

Повечето програми за отслабване пък препоръчват пет 30-минутни сесии седмично за оптимални резултати. Като цяло звучи разумно, има хора, които като стигнат застой и започват да се замислят за понапомпване.

А не се случва рядко - усети ли се веднъж резултатът от отслабването и се повиши самочувствието, целите вече отиват отвъд самото отслабване и стигат до желание за по-изваяно тяло и натрупване на мускулна маса.


Силови тренировки за отслабване



Силовите тренировки, включващи упражнения с тежести, могат да помогнат на тези, които изпитват забавяне в отслабването, без значение от нивото и честотата на тренировките.

Включвайки тежести в тренировките си, ще укрепиш допълнително различни мускули по тялото си, натрупвайки мускулна маса. Без значение от пола, колкото повече мускулна тъкан имаш, толкова повече калории ще гориш. Дори когато си почиваш!

(За тези, които се притесняват), мъжките мускули ще станат по-големи, видимо, заради високите нива на тестостерон, а изваяните мускули при дамите ще заместят нежеланите мазнини, придавайки здрав и стегнат вид на тялото, заради липсващия мъжки хормон.

Силовите тренировки понижават също риска от сърдечни заболявания като:
  • Понижават телесните мазнини
  • Намаляват кръвното налягане
  • Подобряват холестерола
  • Понижават напрежението върху сърцето
Тези фактори се отразяват на цялостното здраве и спомагат в борбата с теглото, така че със сигурност трябва комбинацията от силови и кардио да е правилното решение, нали?


Оптималната комбинация



Изграждането на по-добра физика става по-лесно, комбинирайки:
  • Кардио, за да се изгорят излишните мазнини и да влезеш във форма, и...
  • Силови тренировки за повече изгорени калории на тренировка

Включвайки силови тренировки в режима си, значително ще натрупаш чиста мускулна маса, ако си сериозен.

Фокусирайки се върху по-"общи" упражнения и работейки върху големи мускулни групи със свободни тежести и различни уреди, безспорно ще усетиш с разлика в силата си.

Съвет от нас: Ако започнеш с тренировки за цялото тяло, ще загрееш мускулите и плавно ще ги вкараш в играта, без излишен стрес.


Тренировъчни планове за отслабване


Което и упражнение от тези да си харесаш, дори и с по-леки тежести, ще усетиш разликата в теглото.
  • Кръгове за цялото тяло: кратки и бързи тренировки, за които не са необходими много екипировка, насочени към всяка част от тялото.
  • Супер серии: без почивка между сериите.
  • Стълба: повтаряне на серии с намаляване на тежестта на всяка серия, до отказ.
  • Гигантски серии: успешно изпълнение на 4 или повече упражнения, насочени към една и съща част на тялото.


Стреми се към по-голямо натоварване и по-голяма честота за максимален разход на калории и трениране на мускула.

Повторения, серии, почивки, честота и натоварване - променяй и оптимизирай спрямо целите. Бъди смел, остави егото извън залата и се приготви за голямото натоварване, за мускулната треска и за напомпването на мускулите с кръв.


Резултати от комбинацията


Каквото и да си чел по въпроса, доказано е, че 12-седмична тренировъчна програма със силови упражнения или комбинация от тях и кардио, със средно натоварване за около 30 минути, пет дни в седмицата, води до подобрения при хора с наднормено тегло, които са с по-висок риск от сърдечни заболявания.

Същото проучване е доказало подобрения и в теглото, цялостното съдържание на мазнини в тялото, процентно съдържание, процентно съдържание на мазнините в коремната област, както и издръжливостта.


Изводът какъв е...

Тази тренировка, подкрепена от хранителни добавки, сред които L-карнитин, екстракт от зелен чай, BCAA+ и др., на практика е помогнала на мнозина да отслабнат и да изваят тялото си.

Без значение дали започваш с тренировки с по-нисък интензитет (LISS) или с интервални с висок интензитет (HIIT), според времето с което разполагаш и настоящото ти състояние, пробвай да добавиш и по-тежки, насочени към цялото тяло, силови тренировки. Така, с постоянство, добра храна и положени усилия, ще можеш да постигнеш своите резултати! Помни ни думата.
0 споделяния
FB Сподели

Свързани Статии

Как да постим правилно

Как да постим правилно
Постене към момента е сред най-нашумелите трендове във фитнес средите. Хората го използват, за да свалят килограми, да подобряват здравето си и да опростяват начина си на живот.
Статии » ноември 17, 2018 (0)
цялата статия

6 начина да извлечете максимума от почивките по време на тренировка

6 начина да извлечете максимума от почивките по време на тренировка
Почивките по време на тренировка не бива да са загубено време, затова нека ви кажем как да извлечете максимума от тях.
Статии » юли 10, 2018 (0)
цялата статия
Мнения в Facebook