Най-големият сайт за бойни спортове

       

Защо трябва да 'активирате' ядките и семената, които ядете

Защо трябва да 'активирате' ядките и семената, които ядете
Публикувано на: Юни 14, 2017 в 08:00 ч
 
Ядките и семената са пълни с нутриенти, здравословни мазнини и фибри. Ако те не са част от вашата диета, задължително трябва да обмислите възможността да ги добавите към нея. Те са лесни за приготвяне и добавят към храната ви ударно количество важни нутриенти, които иначе биха липсвали във вашите ястия и хранителни коктейли.
 
Извлечете максимума от вашите ядки!
 
Ако обичате да консумирате печени ядки, призоваваме ви да преминете към сурови или изсушени такива. За жалост, по време на печене, естествените масла на ядките гранясват, а това може да доведе до различни здравословни проблеми. Освен това, много компании използват евтини масла за печенето на ядките си. За да запазите целостта на вашите ядки, без да жертвате този вкусен печен аромат, най-добре е да ги купувате сурови и да ги печете сами, ако наистина държите да ги консумирате под такава форма. Също много важно е да ги консумирате възможно най-скоро, след като сте ги изпекли, веднага щом те изстинат.
 
Защо трябва да 'активирате' ядките и семената, които консумирате?
 
За да се възползвате от всичко, което ядките ви предлагат, първо трябва да ги накиснете за няколко часа през нощта в процес, който е известен като "активация".
 
Ядките и семената съдържат така наречената фитинова киселина - форма за биологично съхранение на фосфора. Тя съдържа желязо, цинк, магнезий, калций и манган в храносмилателния тракт, което я прави недостъпна за нас. Ако консумирате обаче твърде много фитинова киселина, тогава вие ще сте изложени на риск от развиване на минерален дефицит и последващ риск от остеопороза. Ако ядете ядки от време на време, това не ви засяга, но ако сте човек, който всеки ден консумира по една шепа, тогава задължително трябва да активирате своите ядки.
 
Някои животни имат фитаза в своите тела, това е ензимът, който разгражда фитиновата киселина, за жалост, ние не произвеждаме този ензим. Затова пък, ние имаме нужните средства, с които да го пресъздадем, за да може ефективно да приемаме нутриентите и минералите, които ядките и семената могат да ни дадат. Накисването, покълването или ферментирането на вашите ядки и семена помага за неутрализирането на фитиновата киселина.
 
Ядките и семената съдържат ензимни инхибитори!
 
Ензимните инхибитори предотвратяват преждевременното покълване на ядките и семената. В дивата природа ядките и семената могат да останат "спящи" за дълго време, докато чакат идеални условия за покълване - топлина и влага. Инхибиторите задръстват и деактивират активната страна на ензима, поради което непокълнатите ядки могат да бъдат трудно смилаеми.
 
Накисването и активирането на ядките и семената намалява фитиновата киселина в тях и най-вече изключва техните ензимни инхибитори, което прави ензимите достъпни за нас. Накисването съобщава на сушената ядка, че е време тя да поникне, така тя изключва тези елементи и започва процес на покълване.
 
Как да активирате вашите ядки?
 
Ако ядете много ядки, можете да спестите време, като активирате ядките и семената си в големи количества, въпреки че можете, да правите това ежедневно, ако предпочитате.
 
* Изсипете две чаши от предпочитаните от вас ядки или семена в голяма купа (изключение правят конопът и чията, които са отлични и без това)
* Покрийте ядките с филтрирана вода и добавете 2 ч.л. морска сол. Уверете се, че те са потопени с около 5 сантиметра под водата. 
*Повечето ядки и семена би трябвало да бъдат накиснати между 7 и 12 часа, като изключение правят кашуто, което отнема между 3 и 5 часа (по-дълго и то става лигаво) и бадемите, на които са нужни между 12 и 14 часа. 
След накисването, изсипете излишната вода и изплакнете.
Ако имате уред за сушене на ядки, плодове и т.н. може да ползвате него без да се притеснявате. Ако нямате, можете да поставите хартия за печене върху някакъв съд и да го пъхнете във фурната. Сушете ядките на ниска температура - около 65 градуса. Времето за изсушаване варира според вида на ядката.
* Когато са напълно изсушени, съхранявайте ядките и семената в херметически затворен контейнер в хладилника. Освен ако не планирате да ги ядете в същия ден, уверете се, че са напълно сухи, в противен случай те бързо ще се развалят.
 
Наслаждавайте се!
 
Мнения в Facebook