Зареждане

10-те храни за борба с възпалението

10-те храни за борба с възпалението
Публикувано на: Юни 28, 2008 в 09:07 ч
Снимка: parajsa.com

Ананас

Ананаса си е един противо-възпалителен коктейл за цялото тяло. Той предлага микс от витамини, антиоксиданти и ензими като бромелаин. Той защитава срещу рак на дебелото черво, атрит, дегенерация на макулата на очите. Може да пийте по половин чашка ананасов сок 2-3 пъти на седмица.

 

Зехтин

Екстра вържин варианта на зехтина е богат на мононаситени мазнини. Те заедно с полифенолите намаляват възпалението в клетките и ставите. Вземайте по 2 чаени лъжички на ден.

 

Череши

Ако хапвате по 45 узрели череши на ден може да намалите риска от тендинит, бурсит, артрит и подагра. Те също намаляват риска от хронични болести и метаболични синдроми.

 

Тъмен шоколад

Флавоноидите в тъмния шоколад намаляват натрупването на плаки, намалявайки риска от сърдечен удар, и емболии. Понеже шоколада е висок на калории ограничете се с половинка на ден съдържащ поне 70% какао.

 

Куркума

Полифенола, който дава на подправката оранжево-жълтия цвят има противо-туморни, противоартритни и противо-възпалителни свойств. Също така намалява разтежа на плаките, които са свързани с Алцхаймер. Просто поръсете половин чаена лъжичка върху риба или пиле за да им придадете цвят и аромат.

 

Дива мазна рибка

Скумрията и другите диви риби съдържат добра доза омега-3 мастни киселини, които защитават сърцето, клетките, ставите и мозъка. ДХА и ЕПА съставките им намаляват риска от колоректален рак. Хапвайте си по 200 грама рибка на седмица.

 

Ленено семе

Богати на протеин и фибри тези семенца са много вкусни с кисело мляко или върху закуска. Маслото им е с високо съдържание на омега-3, което ги поставя близко до рибите в полезните за сърцето и мозъка храни. Доза: по 1чаена лъжичка смелено ленено семе на ден.

 

Бадеми

Тези богати на енергия ядки намаляват лошия холестирол благодарение на растителните стероли. Освен това са в полза на диабетиците намалявайки кръвната им захар. Те са също богати на амино киселини, които покачват нивата на тестостерона и растежа на мускулите. Може да си хапвате по 1/3 купичка небелени бадеми на ден. Кожата им е пълна с антиоксиданти!

 

Ябълки

По 1 ябълка на ден намалява подутини от всякакъв вид, благодарение на куерцертина - флавоноид, който го има и в люспите на червения лук. Той намалява риска от алергии, сърдечна болест, Алцхаймер, Паркинсон, рак на простата и на белите дробове. Ако можете си изберете по-червените - те съдържат повече антиоксиданти.

 

Пълно зърнени храни

Овеса, житото, ечемика и кафявия ориз са богати на фибри, които успокояват възпалени тъкани, като едновременно запазват силата на сърцето и правото черво.

Не всички зърнени храни са полезни - тези които не са пълно зърнени могат да се окажат с високо съдържание на мазнини, което от своя страна увеличава възпалението.

 

Пробвайте да хапвате по 2 филийки пълно зърнен хляб на ден.

 

 

 

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес