Зареждане

Приоритет ли е за вас кондиционната подготовка?

Приоритет ли е за вас кондиционната подготовка?
Публикувано на: Октомври 13, 2009 в 00:07 ч
Снимка: imgscale.co

Ако не е, то знайте, че е добре това да стане. Нека разгледаме защо кондиционната подготовка в смесените бойни изкуства (ММА) е толкова важна.

Представете си, че сте боец, който е усъвършенствал техниките от бразилското жиу-житцу, бокса, муай-тай и борбата с години. Знаете всички техники като по учебник.

Влизате в клетката с увереността, че имате нужните умения да победите опонента си. Започвате двубоя със страхотно хвърляне и повяляте противника на земята, без той да има шанс да се защити. Имате пълен контрол над ситуацията и се чувствате победител.

Нещата обаче започват да се променят, когато усетите че с всяка смяна на позицията ставате по-бавен и губите контрола. Не ви достига въздух и скоро нещата се променят много. Другия боец става на крака и реферът ви казва да станете и вие. Нямате сили да продължите и това го вижда и вашият опонент.


Той ви атакува агресивно и вие започвате само да се защитавата, защото нямате енергия за друго. Ръцете ви са тежки, а вие се изморявате повече с всяка секунда. Вкарва ви ляво кроше и главата ви вече е на земята.

Осъзнавате се чак в съблекалнята и разбирате защо кондиционната подготовка е толкова важна в смесените бойни изкуства (MMA).

На всички ни харесват историите с щастлив край, но горната история илюстрира най-добре нуждата от издръжливост при бойните спортове. Ако не ви достига силата по време на двубой, няма значение колко добри са уменията ви, загубата е много по-лесна така.

Как да избегнем това да се случи? С добре оформена MMA кондиционна програма.

Тази тренировъчна програма трябва да тренира...
• Аеробния капацитет
• Анаеробния капацитет
• Силата
• Функционалната сила
• Мускулната издръжливост

Основните начини за трениране на тези елементи е посредством...
• Тичане
• Спринтове
• Вдигане на тежести и упражнения със собствено тегло
• Функционални упражнения, доближаващи се до реалната ситуация
• Плиометрични упражнения

Откъде да започнем? Най-добре започнете от там, където се чувствате най-слаби.

Бързо ли се изморявате? Липсва ли ви сила? Разпитайте се сам и ще разберете откъде да започнете.

Това не означава, че трябва да изоставите силните си страни. Трябва да продъжлите работата по тях.

И така с малко мисли и записки би трябвало само да успеете да си направите идеалната за вас кондиционна тренировка за MMA, която ще елиминира слабите ви страни.

Запомнете, че ако сте в по-добра форма от опонента ви, дори той да има по-добри умения, шансовете ви за победа са по-големи от неговите. Това е така, защото веднъж измори ли се, неговите страхотни техники ще изчезнат.

 


В сайта ни има много тренировки и упражнения, които покачват издръжливостта. Освен това добрата диета също влияе на издръжливостта на тялото.

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес