Зареждане

10 храни за мускулен растеж

10 храни за мускулен растеж
Публикувано на: Април 29, 2010 в 10:52 ч
Снимка: wikimedia.org


За сега няма човек, който да не знае важността на протеина (белтъчините) при изграждането на мускулна маса. Когато тренираме, стресът от големите тежести разкъсва мускулните влакна. Това поражение активира специален процес за възстановяване, който принуждава мускулните клетки да нарастват. Това изисква много аминокиселини, основните градивни блокчета на живота.

Но процеса на мускулен растеж изисква повече от просто протеин. Вдигането на тежести гори енергия от мускулния гликоген, така че диетата ви трябва да включва и здравословно количество въглехидрати, които да ви заредят отново с гликоген и да засилят инсулина, хормонът който помага за доставката на аминокиселини в мускулите.

В тази статия ще се фокусираме върху храните, които предлагат най-голяма порция протеин.

Кийнуа
Не всички съвети са: яжте месо. Но без месо как може да си набавите така ценния протеин? Може да пробвате с кийнуа, зърна с високо съдържание на белтъчини с произход от Южна Америка. Не само че протеинът в кийнуата е много, но е и завършен, което ще рече, че съдържа всичките девет важни аминокиселини. Тази храна, освободена от глутен, е лесна за храносмилане и има много фибри, магнезий и желязо. Нищо чудно, че древните инки са казвали за кийнуа, че е майка на всички зрънца.

Бадеми
Бадемите са друго растително ястие, което е пълно с протеин. Само четвърт купичка от бадеми съдържа 8 грама протеин - това са повече от два грама протеин при нормалните яйца. Бадемите са също така източник на полезните за сърцето мазнини и магнезий. Магнезият е минерал, който се използва в над 300 биохимични реакции в тялото и се знае, че е включен в енергийния метаболизъм и синтеза на протеини.

Прочетете повече за ядките

Извара
Повечето сериозни бодибилдъри включват в диетата си извара. За да разберете защо е така, просто прочетете етикета на нискомаслената или обезмаслената извара. Само 1/2 чашка от нискомаслената извара ви дава 14 грама протеини и само 80 калории и по-малко от 2 грама мазнини.

Стриди
Въпреки, че изобщо не са популярни като храна за правене на мускули, стридите са друг интересен специалитет, който е предпочитан от бодибилдърите. Само 100 грама от сготвени океански стриди ви дават 20 грама протеини и само 5 грама мазнина. Стридите ви захранват с толкова цинк, колкото никоя друга храна не може да ви даде. Както магнезия, цинкът е друг минерал, който е жизнено важен за синтеза на протеини, което прави стридите добра храна за мускулен растеж.


Мляко
Още от млади момчета, всички знаем за ползите от млякото за растежа на тялото. Но дори за възрастните мъже млякото остава също така важно. Понеже млякото е животинска храна, тя включва така важните аминокиселини, а също и много малко мазнини (особено каймака). Ползите от млякото са огромни, особено след като се комбинира така добре със суроватъчния протеин.

Прочетете повече за ползите от прясното мляко

Кайма от говеждо месо
Червените меса са добър източник на протеини, така че избягването им само заради това, че са "червени" може да е грешка. Само 100 грама от такава кайма съдържат 11 грама мазнини и над 200 калории, което прави говеждото добър избор в сравнение с другите меса, като освен това говеждото съдържа и допълнителни витамини и минерали, сред които са витамин B12, цинк и желязо - всички те са важни за мускулния растеж.

Соя
Независимо от начина и на сервиране, ползите за мускулен растеж от соята не могат да бъдат сравнени с никой друг растителен продукт. Освен че зарежда със завършен протеин, соята го прави със стил. Само една чашка от сготвени соеви зърна съдържат 20 грама аминокиселини. Соята има и други важни витамини и минерали, което прави тази алтернатива на месото една от най-здравословните храна за покачване на мускулна маса.

Яйца
Бързи и лесни за приготвяне, вкусни и приятни за хапване, яйцата са ключът за всеки човек, който иска да качи мускулна маса. Всяко яйце съдържа около 5-6 грама протеини и много малко калории. Но не само съдържанието на протеин прави яйцата толкова важни, става дума и за видът му. Протеинът в яйцето се смята за най-използваемия протеин и има най-висока стойност сред всички храни. Това означава, че протеинът в яйцето се използва най-ефективно за мускулен растеж.

Прочетете повече за яйцата

Пиле
Какво можем да кажем за пилето, което не е казвано до сега? Пилето е важна храна за покачване на мускулна маса. Порция от 100 грама от това бяло месо ще ви зареди с 31 грама протеин и само 4 грама мазнини. Ако говорим за съотношението протеини-мазнини, пилето е най-добрия вариант. Като прибавим и добрия му вкус и многото рецепти за приготвяне, определено пилето е от най-добрите храни за мускулна маса.

Хранителни добавки от нашият MMA магазин



Риба
Когато говорим за покачване на мускулна маса рибата разбива конкуренцията. Да вземем като пример сьомгата. Не само че при 100 грама получаваме около 25 грама протеини, но тази риба съдържа и много други хранителни вещества, които не трябва да пропускаме. Сьомгата е заредена с мазнини, които са полезни за сърцето включително и Омега-3. Тази риба е добър източник на витамин D. Като цяло рибите като риба тон и сьомга, са най-добрата възможна храна в случая.

Ако тази статия Ви е харесала, може да прочетете повече за невероятните качества на рибата.

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес