Най-големият сайт за бойни спортове

       

Протеинови шейкове - странични ефекти

Протеинови шейкове - странични ефекти
Публикувано на: Март 3, 2010 в 10:16 ч

Преди всичко няма доказани странични ефекти от протеина на прах, при условие, че той се използва разумно. Няма причина да се приема повече от 40 грама протеин на хранене. Също така не е редно да се живее само на протеинови хранителни добавки. Храната е това, което ни поддържа здрави.

Протеинът на прах е просто добавка към нормалната ви хранителна диета.

Въпросите, които ще разгледа статията са:
приемането на лактозата
приемането на излишно количество протеин и формирането на камъни в бъбреците
тялото по време на кетоза

Лактозата
Ако не ви понася лактозата, тогава трябва да си вземете суроватъчен протеин изолат. Изолатът съдържа по-малко от 1% лактоза, която представлява захарта в млякото и е виновна за боледуването на хората, които имат непоносимост към нея. Приема на 1% концентрирана лактоза по принцип не е проблем за никого.

Стандартните прахообразни суроватъчни протеини имат около 5-6% лактоза.

Излишен протеин
Бъбреците се натоварват от приема на прекалено много протеини. Излишният протеин е виновен за две реакции в тялото:

1. Кръвта ви ще стане киселинна
Кръвното pH трябва да бъде до 7.0. Когато кръвта стане наситена с киселини, тялото само оправя нещата, като опростява състава и. Най-основният елемент в тялото е калцият. Костите отпускат калций в кръвта, който след това се съединява с киселинните вторични продукти от протеина, като така връщат кръвта в неутрално ниво. И тук става така, че здравите кости вече не са толкова здрави и може да кажем привет на остеопорозата.

2. Може да се развият камъни в бъбреците
Това може и да не ви звучи толкова лошо, но само докато не осъзнаете, че тялото трябва да махне всичкия този калций, които е в кръвта. Това става в бъбреците, където се натрупва като камъни, които чакат да бъдат изхвърлени. Това е от многото теории за формиране на камъни в бъбреците. Затова внимавайте по колко протеин приемате за да може той да бъде усвоен оптимално от тялото ви.

Кетоза
Друго нещо, за което е отговорно прекаленото приемане на протеин е, че може да докарате тялото си в състояние, познато като кетоза. Независимо какво сте чели преди, продължителната кетоза е вредна за бъбреците. Тялото ви ще започне да гори мазнини за да си набави енергия, което е добре, но това е за сметка на пълна липса на въглехидрати, което пък е лошо.

Много медицински разработки свързват кетозата с физиологично състояние с хроничен глад. Глюкозата е считана за предпочитания енергиен източник за всички клетки в тялото, а при кетозата настъпва криза заради липсата на въглехидрати в диетата. Дългото време в кетоза се счита за опасно състояние, което ненужно натоварва черния дроб и разгражда мускулната тъкан.

Протеиновите шейкове
Някои трениращи пият по цял ден протеинови шейкове. Това нарушава функциите на тялото ви, защото то губи навика си да храносмила правилно мазнините и въглехидратите. Трябва да се стремите към добре организиран прием на протеинови добавки, така че постоянно да осигурявате на тялото си белтъчини, мазнини и въглехидрати в норма.

Хранителни добавки от нашият MMA магазин


Разпределението 40/30/30 (п/м/в) е много по-добро от постоянна протеинова диета с шейкове. Умереността е ключът към здравословното хранене.

0 споделяния
FB Сподели
Мнения в Facebook