Зареждане

Как да намерим правилната креатинова добавка

Как да намерим правилната креатинова добавка
Публикувано на: Юли 26, 2019 в 01:05 ч
Някои хора смятат, че креатинът е магическа съставка, извлечена от роговете на еднорози.

Дори и да не е така, все пак около тях има се върти някаква мантра. А не би трябвало да е толкова мистероизен, тъй като се намираа дори в животинското месо. Всички добавки изолират веществото и го предлагат под формата на прах, хап или течност.

Правилното шишенце креатин може значително да увеличи масата и силата. Другите просто не правят нищо.

Ето как да избереш най-добрия креатин за твоята цел:

Винаги взимай креатин монохидрат



Повечето проучвания върху аминокиселината креатин показват, че креатин монохидратът е най-безопасната и най-ефективна форма на веществото. Другите форми (етил естер, хидрохлорид, магнезиев хелат) обикновено са по-скъпи и не са дотолкова подкрени от науката.


На прах вместо хапове


Креатинът не е стабилен в течни раатвори. Затова трябва да се разбърка добре и да се консумира бързо. Затова по-добре пропусни течния. И освен ако не обичаш да гълташ хапове, тогава по-добре не ги включвай и тях в плана. Като цяло, трябва на ден да гълташ по 2-5 капсули, за да стигнеш препоръчваната дозировка от 5 грама. А понякога дори и по повече.

Търси кристалите


Без значение колко го въртиш, в шейкър креатинът трудно се разтваря. Някои експерти препоръчват микронизиран креатин - разбит на малки кристалчета. По-голямата им площ подобряват способността им да се разтварят във вода.


Електролитните напитки не са толкова полезни



Няма защо да плащаш повече за креатин с добавен натрий, магнезий и други електролити. Тези вещества може и да подкрепят представянето, издръжливостта и възстановяването - факт. Но електролитите не подсилват ефектите на креатина. Ако искаш електролити с креатина си, просто смеси креатин на прах със спортна напитка.


Увери се, че следиш въглехидратите


Въглехидратите спомагат за пренасянето на креатин в мускулите, като според проучванията, от 80 до 100 грама са от полза. Ако не приемаш въглехидрати - без паника. 40 грама са също достатъчни, като пак е по-добре от чист креатин. Някои креатинови добавки съдържат въглехидрати - работа върши и спортна напитка.


Международният сертификат


Добавките имат сертификат от NSF International, гласящ “Certified for Sport”. Това означава, че продуктът съдържа това, което е и на етикета - тестван е за случайни добавки и забранени от повечето организации вещества, и е произведен в предприятие, което се проверява два пъти годишно за качество и безопасност.


Като теглим чертата…


Някои експерти препоръчват да се търси микронизиран креатин монохидрат на прах - записвай, ако трябва, с NSF сертификат. Увери се също, че приемаш въглехидрати с креатина - помагат на мускулите да усвоят веществата. Наслука!

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес