Зареждане

Сложете точка на безумното ядене на "junk food"

Сложете точка на безумното ядене на "junk food"
Публикувано на: Ноември 17, 2010 в 14:02 ч
Снимка:TheFoodJunk

Ядеме повече чипсове, вафли, бисквити, отколкото си мислим. А това несъмнено се отразява на формата ни. За щастие, ако направим няколко малки промени в хранителните си навици, ще успеем да се преборим с този проблем. Професорът от Университета Корнел Браян Уонсинк, автор на книгата „Защо ядем повече, отколкото си мислим“, и Президент на обществото за хранително образоване, предлага пет проверени метода за здравословно хранене.

1. ПИЙТЕ ВОДА
"Много е лесно да се сбърка дехидратацията с глада," казва Уонсинк. "Осъзнаваме, че тялото ни желае нещо и просто заключваме, че това трябва да бъде храна, но обикновено тялото се нуждае от вода, особено при активните хора. Бих дори казал, че при седем от десет случая, когато човек мисли, че е гладен, реално страда от дехидратация." Дори не е задължително да пиете само чиста вода, а трябва да внимавате напитките, които консумирате да са с ниски нива на кофеин и сол. "Кофеинът и солта ви дехидратират още повече, в устата ви остава чувството на жажда, което може да ви накара да хапнете нещо“, предупреждава Уонсинк.


2. НЕ СЛЕДВАЙТЕ ЛЕСНИЯ ПЪТ
Неразумното ядене на храни е често продукт на лесния достъп до тях. Уонсинк предлага преди да хапнем нещо да си помислим, колко точно искаме да хапнем. „Сложете някаква „преграда“, която да ви накара да помислите два пъти колко искате да хапнете.“ Уонсинк провежда изследване със 125 души, работещи в офис. Установява, че ако яденето се намира на над 3 метра от тях, те консумират 125 калории по-малко, от колкото, когато храната се намира в обхвата на ръката.  И ако тези 125 калории ви се струват малко, то е добре да помислите, че за година те могат да доведат до увеличение на теглото с  5 кг.


3. НЕ СЕ ДАВАЙТЕ ЛЕСНО
Много успешен начин да намалите консумирането на “junk food” е да измислите някакво условие, което да трябва да изпълните всеки път, когато ви се дояде.


4. НЕ ПОГРЕБВАЙТЕ ДОКАЗАТЕЛСТВАТА
Някои хора обичат да слагат празните опаковки от чипс или вафли на дъното на боклука, в опит да забравят, че са ги консумирали. Ако оставите опаковката на видими място пред вас, тя ще ви напомня да понамалите темпото. Аналогично е и положението с консумирането на алкохол. Горният метод може да ви помогне при борбата с махмурлука.


5. НАМАЛЕТЕ КОНСУМАЦИЯТА НА ХЛЯБ
Храненето в ресторанти може лесно да отхвърли вашата цел – добра фигура. Но има лесни съвети, които да следваме, за да се храним добре и пак да се забавляваме. "Като за начало е добре да ограничим консумацията на хляб," съветва Уонсинк. "Второ, поръчвайте само, каквото наистина желаете. Изяждайте цялото месо и зеленчуци, но не прекалявайте с въглехидратите

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес