Най-големият сайт за бойни спортове

       

5 храни, богати на калций

5 храни, богати на калций
Публикувано на: Януари 9, 2013 в 08:16 ч
Автор: Мариса Липърт
Снимка: wikimedia.org
Старите рекламни кампании са били прави: калцият наистина е полезен за тялото ви.

Минералът обаче не е наличен само в млякото и възможностите му не се изчерпват с това, че ви прави по-силни и с по-здрави кости. Калцият играе важна роля и в мускулните контракции, добре работещото сърце и метаболизма на тялото. Освен това ако не приемате рискът от липса на добро съсирване на кръвта, фрактури, остеопения или омекване на костите се увеличава с времето.

За мъжете 1000 милиграма на ден е достатъчна доза. Може да си я набавите от храни, напитки или добавки.

Важно е да знаете, че витамин D е необходим за правилното абсорбиране на калция, така че наблегнете и на него. Може да го приемате и като хранителна добавка.


Кисело мляко


250 мл кисело мляко съдържат 40% от препоръчителния дневен прием на калций.

Киселото мляко става още по-вкусно и полезно, ако към него добавите и пресни плодове. Лесно е за консумация и го има навсякъде.
 

Моцарела

 
42 грама от сиреното моцарела съдържат около 33% от препоръчителния дневен прием.

Сиренето като цяло е добър източник на този минерал. Може с да нарежете порция моцарела на парченца и да я сервирате върху нарязани домати с босилек и малко зехтин или да я добавите в разбъркани яйца за едно богато на протеини и калций хранене.
 

Тофу

 
Половин чашка тофу съдържа около 25% от препоръчителния дневен прием на калций.

Тофуто е високо хранителна, богата на протеини храна, направена от пресеченото соево мляко. Ако имате непоносимост към лактоза или сте вегетарианци, соевото мляко, зелената соя или тофуто са добър източник на калций. Може да разбъркате 170 мл тофу с броколи, джинжифил, пресен чесън и малко зърнени култури, като добавите и зехтин за да получите едно хранене, полезно за сърцето.
 

Портокалов сок

 
200 мл портокалов сок съдържат 25% от препоръчителния дневен прием на калций.

Ето още една причина да не пропускате портокаловия си сок след ставане сутрин. Отбелязваме, че става въпрос за сок, изцеден от пресни портокали, а не имитациите, които се продават в картонени опаковки с надписи "натурален сок". Портокаловия сок, освен като напитка, може да бъде добавка към киселото мляко с банан или друг плод, като в него може да добавите и малко ленено семе.

Калций може да си набавите и като хранителна добавка. Изборът е голям и може да го проверите в нашия онлайн магазин.

Ако смятате, че не си набавяте достатъчно калций от храната или търсите по-голям прием, може да си го набавите и като хранителна добавка. Изборът е голям и може да го проверите в нашия онлайн магазин.
0 споделяния
FB Сподели
Мнения в Facebook