Най-големият сайт за бойни спортове

       

Как GSP направи милиони докато беше контузен

Как GSP направи милиони докато беше контузен
Публикувано на: Ноември 17, 2012 в 10:08 ч
Снимка: wikimedia.org
Преди атрактивната си победа над Erick Silva в UFC 153 миналия месец, Jon Fitch се беше бил само веднъж през изминалите 18 месеца, което го постави на финансовия ръб и той започна да обмисля вариантите да си търси друга работа, ако беше загубил двубоя.

Въпреки че Fitch е от топ бойците, макар и да не е стигал до шампионска титла, ако той няма двубои, няма и заплащане за него.

"Икономиката е бавна," обяснява Fitch. "По-трудно е да направиш пари извън UFC сега със спонсори и други работи. Спонсорите вече пресъхнаха. Изявите също."

"Няма смисъл да ходиш на изява само за $500, защото ако някой го чуе, после няма да има кой да ти предложи нещо повече от това."

"Ако все още живеех в Индиана това нямаше да е проблем, но сега живея в Калифорния и тук е скъпо. Дори храната в магазина е по-скъпа."

"Ако не се биеш, не ти плащат. Това е простия факт."

Точно обратното обаче става при шампиона в полу-средната категория Georges St. Pierre. Той беше контузен, оперира коляното си и се възстановяваше дълго време. Преди двубоя му на 17-ти ноември в UFC 154 с Carlos Condit той се е бил точно нула пъти в изминалите 18 месеца. Но това не му попречи да направи милиони през това време.

През изминалите 12 месеца Georges St. Pierre подписа договори за реклама с глеми компании като Coca-Cola, Google и Bacardi. Той има и сделка с HarperCollins да напише книга, която да е отчасти автобиографична и отчасти философска относно бойните изкуства. Той поднови и договора си с Under Armour и подписа договор с Hayabusa. Всичко това се случи по време на периода, в който той беше контузен и не участваше в никакви двубои в UFC.

В момента St. Pierre има 14 договора със спонсори, като от всеки взима шест-цифрена сума. Приходите му само от клетката са осем-цифрени.

"Той е невероятен, а и вече беше суперзвезда, когато се срещнахме за пръв път с него," казва Mike Fonseca от Creative Artists Agency (CAA), който представлява St. Pierre през изминалите 4 години. "Трябваше просто да обмислим как най-добре да го позиционираме маркетингово.

"През първите две години имаше много компании, които не искаха да се срещат с нас, не искаха да приемат обажданията ни и ни казваха, че работят с нашата агенциа, но с други наши клиенти и не са заинтересовани от този спорт."

"Провеждахме много дълги срещи с екипа на Coca-Cola и се опитвахме да им представим Georges и как той може да им бъде полезен. Те не обичат да поемат риск, но направо се влюбиха в Georges."

"Мисля че те просто искаха добър атлет, някой който е успешен в спорта си, но също така се държи и добре извън него," споделя St. Pierre. "Искаха някой с добър изказ, добър модел на поведение и с добър имидж. Аз съм такъв."

"Няма съмнение, че човек като Georges St. Pierre помага много на спорта и на бизнеса като цяло," заяви президента на UFC, Dana White. "Той е човек, на когото можеш да разчиташ за всичко. Той е човек, който може да изгради бизнеса ти. Не трябва да се притесняваш, че може да се събудиш сутрин и да видиш в новините, че той е направил някаква глупост. Не и при него."
0 споделяния
FB Сподели
Мнения в Facebook