Най-големият сайт за бойни спортове

       

Упражнения за изправяне на гърба

Упражнения за изправяне на гърба
Публикувано на: Юли 11, 2008 в 15:02 ч
Снимка: img.com.ua

 
Причината за появата на т.нар. неандерталски тип стоеж водещ до чести проблеми с кръста, болки и схващане на врата и т.н се крие в привикването на мускулите или по-точно на тяхната обвивка(фасция) към определно изгърбено състояние. От там за да компенсира гравитацията главата идва напред, като горната част на гърба се изгърбва напред(кифоза) а долната се извива назад(лордоза).
 

Упражненията ще стегнат отпуснатите мускули и ще отпуснат прекалено стегнатите, така че да се получат балансирани мускулни двойки и нормална стойка.

Най-ефикасните упражнения без тежести, които може да приложите в домашна обстановка:
 

1.Пелвик тилт
Легнете на земята по гръб, свийте краката си от колената и мушнете ръката си зад кръста си. Забелязвате че има разстояние от дъгата на кръста до пода. Сега махнете ръката си и прилепнете кръста към пода. Направете 15-20 движения от кръста само с прилепване до пода и извиване във въздуха като дъга. Когато свикнете започнете да повдигате целият си кръст нагоре докато се корема и колената станат в една повърхност. Помнете през цялото време кръста Ви да е плосък като дъска. Стигнете до 3 серии по 25 повторения.
 

2.Кобра
Легнете по корем с ръце напред върху пода и започнете да изправяте горната част на тялото си, като кръста Ви остава залепен за пода. Задръжте 10-15 секунди и повторете.
 

3.Разтягане на гърба
Легнете удобно по корем върху леглото си като оставите торса да е във въздуха. Подпрете ръцете си на земята подобно на лицева опора и започнете с минимална помощ от ръцете да издигате и спускате горната част на тялото си. Направете 3 серии по 15 повторения. Не прекалявайте повдигайки прекалено нагоре тялото си - това може да Ви доведе до неприятни усложнения! Старайте се да правите нормално а не хипер-разтягане.

 

Мнения в Facebook

Свързани Статии

4 стъпки за V-образен гръб

4 стъпки за V-образен гръб
Време е за една манекенска статия в нашия боен сайт. Класическият мъжки V-образен гръб може да се постигне с големи рамена и широк гръб.
Статии » август 27, 2012 (2)
цялата статия

Интересно и натоварващо упражнение за коремните мускули

Интересно и натоварващо упражнение за коремните мускули
Изградете плочките и увеличете силата на торса с това интересно и натоварващо упражнение.
Статии » април 6, 2013 (0)
цялата статия