Зареждане

Основни техники в уличния бой

Основни техники в уличния бой
Публикувано на: Август 19, 2008 в 21:19 ч
Снимка: wikimedia.org

Статията съдържа някои много важни съвети, които е хубаво да се запомнят и спазват с уличен бой.

 

1. Не мигайте много по времена бой
Избягвайте рефлексното мигане когато някой замахне или хвърли нещо към вас по време на уличен бой. Дори мигване за части от секундата може да ви направи неподготвен за последващ удар. Мигането е вроден рефлекс. Човек мига по веднъж на на всеки 2 до 10 секунди. Рефлекса може да бъде намален по време на уличен бой с тренировки. Например по време на спаринг се старайте да държите главата си напред и очите отворени, като избягвате ударите. За това се изизксва време и разбира се кураж.

 

2. Дишайте
Дишането е едно от най-важните и същевременно най-неспазвани неща по време на уличен бой. Правилното поемане на въздух освежава мускулите и увеличава силата на атаката. Честотата с която дишате ще ви помогне да върнете съзнанието си в състоянието преди боя. Винаги издишвайте когато нанасяте удар в уличен бой.

 

3. Не анализирайте прекално много противника
Никога не се заемайте с преценяване на способностите на противника по време на боя. Например не може да прецените уменията на някой с нож, само като видите начина, по който го е хванал. Винаги приемайте противника си за експерт във всички аспекти на уличния бой. Реагирането трябва да е на това, което той прави, а не на това което очаквате той да направи.

 

4. Избягвайте гъвкави оръжия
Не се препоръчва използването на гъвкави оръжия като вериги, колани и др. Повечето от тези предмети не са ефективни защото са турдни за конторлиране при използването им, не могат да ви служат за предпазване, не може бързо да ги дърпнете обратно назад, трябва да изпълните голяма траектория преди да нанесете удар с тях, отварят тялото ви за удари.

 

5. Сведете брадичката надолу
Дръжте брадичката си леко надолу към врата. Това ще ви направи по трудна мишена за директни удари към очите, носа, челюстта, брадичката и гърлото. Но не прекалявайте със смъкването на брадичката твърде ниско. Може да се почуствате дискомфортно и това да забави техниката на ударите ви.

 

6. Защитавайте централната си линия
Централната линия е въображаема линия, която разделя тялото ви на две. На нея са някои от най-важните неща за пазене - очите, носа, брадичката, слънчевия слип и меките части. Най-добре предпазена е при правилна стойка и възможност за бързо движения на страни.

 

7. Дръжте ръцете си горе
Избягвайте да сваляте гарда си при тренировки или уличен бой. Това ще остави открито лицето ви за удари или контраатаки в ръкопашен бой. Когато удряте с едната ръка винаги дръжте другата горе за да е готова да парира възможна контраатака.

 

8. Запомнете важните зони за атакуване
Атакувайте в три важни зони на противника. Първата е главата, която включва очи, слепоочия, нос, брадичка и тила. Втората зона е врата, торса и меките части, които могат да попречат на правилното дишане. Те включват гърлото, слънчевия сплит, ребрата и меките части. Последната е краката и стъпълата, които определят мобилността на опонента. Тя включва бедра, колена, пищяли, ходила и пръсти.

 

9. Запомнете важните разстояния
Има три важни разстояния при уличния бой. Разстояние за ритници - това е най-далечното разстояние от невъоръжен нападател. При такова разстояние se нанасят удари с крака. Разстояние за удари с ръце - това е средното разстояние, при което можете ефективно да нанасяте удари с ръцете. Разстояние за граплинг - то се състои и вертикално и хоризонтално. При вериткалното сте прави и можете да нансяте удари с лакти и колена, главички и други техники. При хоризонталното сте на

земята, при което освен предните удари се включват и ключове или задушаващи хватки.

 

10. Разпределяне на тежестта
Не концентрирайте теглото си в една точка, когато сте изправени един срещу друг. Тежестта трябва да е равномерно разпределена по цялото тяло за да може да сте подвижни и бързи. По този начин ще имате и стабилност.

 

11. Къде да гледате по време на бой
Има три важни фактора, които определят къде да гледате по време на уличен бой. Първия зависи от разстоянието, в което се намирате. Например дали сте в неутрална зона или се биете на земята или сте в разстояние за ритници или удари с ръце. Другия е точно в каква ситуация се намирате - с намаляща ескалация или внезапна атака. Третия зависи от вида на уличен бой - въоръжен или ръкопашен. Ако е с оръжие то какво е то.

 

12. Не подсказвайте намеренията си
Не подсказвайте несъзнателно какво смятата да направите. Това може да стане без да искате като например да изнесете ръката, с която смятате да удряте назад, да повдигате веждите си и да отваряте широко очите, да заемате бойна стойка, да повдигате рамена, да правите физиономии или да  поемате внезапно въздух.

 

13. Усвоете седемте компонента на защитата в уличен бой
Седем са компонентите, които са необходими за да имате добра защита. Дистанцията е пространственото разстояние между вас и опонента. Стойката е стратегическата позиция, която сте заели по време на бой. Мобилността е възможността да сте подвижен и бързо да местите цялото си тяло, да се чувствате свободен и добре балансиран. Блокирането е всъщност защитата от ударите. Парирането е отклоняване на ударите пристигащи от опонента. Заобикаляне на ударите на съперника. Атакуването е самото нападение от ваша страна като с него поемате психически контрол или наранявате противника.

 

14. Характеристиките на уличния бой
Трябва да познавате характеристиките на уличния бой за да сте максимално подготвен. Уличния бой е бърз и експлозивен. Уличния бой е непредсказуем и спонтанен. Уличния бой е грозен и брутален. Уличния бой е много опасен. Невъоръжения уличен бой обикновено се пренася на земята. Повечето улични бойци се бият докато не падне единия от двамата. Уличния бой е кървав. Ритането се използва рядко в уличния бой. Комбинациите от удари обикновено са достатъчни за да се приключи един уличен бой. В уличния бой няма правила. Зяпачите се радват да гледат уличния бой. Винаги уличния бой е нечестен. Много улични битки свършват в съда.

 

15. Опознайте оръжията на тялото си
Има някои елементи от тялото, които са си оръжия. Когато са правилно тренирани те имат възможността да обезвредят и дори убият противника ви. Когато правите каквото и да било на улицата винаги имайте предвид, че действията ви трябва да са обосновани пред закона. Също така цялостната сила на удара заивиси къде се нанася той и количеството сила влагана в него.

 

16. Удрайте пръв в уличния бой
Когато сте притиснати от опасен противник и няма място за сигурно бягство трябва да удряте пръв, като ударът трябва да е много бърз и точен.

 

17. Уличния бой и полицията
След уличен бой най-вероятно ще се наложи да се изправите пред полицията. Полицаят може директно да се насочи към вас и да иска информация. Трябва да умеете да се въздържате от избухване и да знаете как да боравите със закона.

 

18. Уличния бой не е еднакъв с граплинга
Повечето техники, които се преподават от бразилското джу-джицу или граплина не са приложими в уличния бой.

Тема във форума по темата може да намерите на този адрес:

https://mma.bg/forum/viewtopic.php?f=18&t=67

Автор: Sammy Franco

0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес