Зареждане

Фоум ролерът - врагът на контузиите

Фоум ролерът - врагът на контузиите
Публикувано на: Ноември 24, 2013 в 10:14 ч
Снимка: staticflickr.com
Трудно е да срещнете трениращ човек, който да не е имал контузии. Дали ще е травмирал коляното си по време на тичане или пък извадил рамото си по време на тренировки по бокс, контузиите са досаден спътник на повечето активно спортуващи хора. Но реално повече от травмите могат да бъдат избегнати.
 

Защо се получават повечето травми?

 
В настоящия начин на живот най-голямата причина се оказва неправилната стойка. Тя се причинява от активиране на определени мускулни групи, докато други остават не толкова активни. Тази неправилна стойка води до по-къси задни мускули на бедрата, сковани хълбочни мускули, слаби седалищни мускули и прекалено голяма извивка в кръста.

Това води до изкривяване на стойката и реално задникът ви щръква назад и започвате да получавате болки в колената, бедрата и кръста. Вместо глутеусите, цялата работа се пада на мускулите около бедрата и гърба. Става голяма бъркотия, която няма как да се оправи само със стречинг на местата, където боли.
 

какво може да се направи?

 
Двете главни решения на проблема с контузиите е да се използват и тренират правилните мускули и да се поддържа правилна стойка на тялото.

Трябва повече да свикнем да използваме седалищните мускули (глутеусите), от колкото да ги тренираме да стават по-здрави.  Като пример седнете на стол, който е висок до коляното ви. От началото се фокусирайте върху седалищните си мускули и бавно се изправете, като използвате именно тях и изтегляйки бедрата напред. Техниката с фоум ролъер, показана във видеото долу, ще ви тренира да използвате правилните си мускули.

Също така уверете се, че стоите седнали с рамената назад, гърдите нагоре и задника прибран навътре в стола. За правилната стойка в седеж е много важна и височината на стола.
 

Фоум ролърите

 
Използването на фоум ролър (foam roller) е техника за самомасаж на миофасциалната тъкан, използвана предимно от спортисти и физиотерапвети, за регулиране на прекалено активните мускули. Тази форма на стречинг помага на меките тъкани да увеличат еластичността си, като по този начин облекчат мускулите и спомогнат за активирането на срещуположните мускули антагонисти.

Мислете за фоум ролерът като масажист на дълбоките тъкани, от който може да се възползвате по всяко време. Именно терапията на меките тъкани може да помогне на качественото функциониране на масажираният от вас мускул.

Когато използвате фоум ролер, трябва да спазвате правилната техника. При претоварен мускул може лесно да усетите къде има много задържано напрежение и да откриете т.нар. мускулен възел. След като намерите такъв възел, бавно го масажирайте с фоум ролерът за около 30-60 секунди. Ще бъде болезенено, но болката ще отшуми колкото повече го масажирате, тъй като така облекчавате мускулната тъкан.

В нашият онлайн магазин може да намерите различни видове фоум ролъри - от различна материя и с различни размери, според вашите нужди.

 
В следното видео са описани едни от най-добрите техники за самомасаж с фоум ролер. Бързо е, лесно е и е ефективно.

Всичко, което ви трябва е сравнително мек фоум ролер за повечето мускулни групи и топка за тенис за по-особените тъкани. Ако не сте ползвали такъв преди добре е в началото да започнете с мек фоум ролер, за да свикне тялото на болката от масажа, като след това преминете към твърд.
 
0 споделяния
  Сподели
Мнения в Facebook

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес