Най-големият сайт за бойни спортове

       

6 ежедневни навика за дълголетие

6 ежедневни навика за дълголетие
Публикувано на: Юни 15, 2010 в 00:02 ч
Снимка: pixabay.com

Закусвате ли всеки ден? Винаги ли се качвате по стълбите? Каквито и да са ежедневните ви навици, няма спор, че те влияят на здравето ви. Дори нещата, които правим в ежедневието си, колкото и малки да изглеждат, добавят своя принос. Поддържайте добри ежедневни навици и буквално може да си поживеете по-дълго.

1. Тренирайте редовно
Технологиите съществуват за да направят живота ни по-лесен, но това не означава винаги и по-здравословен. Ежедневните упражнения помагат за по-добро здраве. Според някои учени дори, ежедневните упражнения могат да добавят три години към живота ви. Макар че за мнозина да намерят време за структурирани упражнения е много трудно в наши дни, добрите новини са, че можем да се упражняваме навсякъде - просто бъдете изобретателни. Когато можете, ходете пеша до работа. Не е нужно да ходите през целия път. Може да използвате градския транспорт до някъде и да слезете няколко спирки преди вашата. Ако живеете или работите във висока сграда, използвайте стълбите вместо асансьора. Толкова е просто.

2. Яжте здравословна закуска
Включването на закуската като навик и много добра стъпка към здравословен живот. През годините учените са разбрали, че тези които ядат добре на закуска са с по-малък риск от диабет в сравнение с тези, които не ядат рано. Закусващите твърдят, че се чувстват по-добре психически и физически през деня. Като цяло закуската е перфектен и здравословен начин да започнете деня си. За да бъде пълно щастието, може да закусвате повече въглехидрати, протеини и малко мазнини. Целта е да закусвате разнообразни неща за да приемате и различни хранителни вещества, така че сменяйте закуската си от време на време.

3. Наспивайте се
Липсата на добър сън може да скъси живота ви. Поне такива са заключенията от повечето проучвания. Въпреки, че няма определена бройка часове, в които се знае, че се наспиваме със сигурност, спането под седем часа е опасно за здравето. Но не само липсата на сън може да е опасна; липсата на почивка също може да остави следа. Знаем, че стресът и притеснението са убийци, така че трябва да се избавяме от тях всеки ден. Независимо дали със слушане на музика, масаж или медитация, каквото и да направите ще ви е от полза. Може дори да ви помогне да спите по-добре.

4. Мийте си зъбите
Според д-р Майкъл Ройзен, използването на конец за зъби може да добави 6.4 години към живота ви. Може и неговото твърдение да е малко прекалено, но идеята му е добра. Всъщност лошата хигиена може да доведе до неприятни заболявания на венците като гингивит и пародонтит. Тези възпалителни заболявания могат да се пренесат в артериите, които пък са причинител на сърдечно-съдови проблеми. Когато си миете зъбите редовно, махаме много бактерии от устата си, които могат да бъдат възможен причинител на такива проблеми.

5. Поддържайте връзка с приятелите си
Учените са категорични, че не само приятелите, но всякаква социална група, било то църква, спортен клуб или курс по готварство, могат позитивно да повлияят физически и психически. Социалните групи могат да ни дадат полезна информация, като подкрепа за виждане с доктор; могат да ни дадат физическа или емоционална подкрепа. Всички тези неща изглеждат дребни, но са много полезни за всеки.

6. Пийте много течности
Тялото ни е почти 70% вода, така че не е изненада колко важни са течностите за здравето ни. Използваме вода, за да регулираме телесната си температура, да пазим ставите и органите си и да транспортираме кислород към клетките. Но за да може водата да държи тялото ни в кондиция, трябва да сме сигурни, че нивата и са постоянно добри. Решението е лесно: хидратиране.

Много от нас имат ежедневни навици. Ядем същото ядене, носим същите дрехи, ходим по същия път на работа и то на същата, на която ходим от години. Но това, което ни липсва е да осъзнаем какво влияние имат ежедневните ни привички към здравето ни. Като направим само няколко малки промени тук и там - и се придържаме към тях - можем да поживеем по-дълго. Въпреки че промените не винаги са лесни, могат да се направят. Поставяйте си малки цели, улеснявайте се и няма да мине дълго време, когато ще започнете да усещате позитивната енергия в здравето и настроението ви.

Мнения в Facebook

Свързани Статии

Въглехидрати или мазнини?

Въглехидрати или мазнини?
Каквато и диета да спазвате, винаги трябва да избирате между по-голям прием на въглехидратите или мазнини.
Статии » декември 14, 2009 (1)
цялата статия

Вижте какво пие 'Планината' всеки ден, за да поддържа огромния си размер

Вижте какво пие 'Планината' всеки ден, за да поддържа огромния си размер
Той е един от най-силните мъже в света и приема шейковете доста сериозно.
Статии » октомври 20, 2016 (1)
цялата статия