Най-големият сайт за бойни спортове

       

4 съвета за по-добра имунна система

4 съвета за по-добра имунна система
Публикувано на: Януари 28, 2014 в 10:01 ч
Снимка: pixabay.com
Познавате ли хора, които никога не се разболяват. Всички около тях са с вирус, настинка или грип, а тези хора изглеждат сякаш за имунизирани срещу инфекции. Предлагаме ви няколко съвета как можете да подобрите защитата си от подобни заболявания, подсилвайки имунната си система.
 

Тренирайте

 
Както другите клетки в тялото ви, имунната ви система също има нужда от кислород и хранителни вещества, за да функционира. Редовните упражнения подобряват кръвопотока, като така се захранват клетките на имунната система. Това намалява и стреса - един от факторите за понижаване на защитните сили на организма.

Важно е да се запомни, че умереността е доста важна. Прекалените упражнения могат да пренатоварят тялото и при вече наличен психически или емоционален стрес, физическото претоварване може да бъде много лошо за имунната система. Особено когато тренирате на максимума си, тялото използва хранителни вещества, които иначе би предназначило за други системи в тялото, включително и имунната. Изследванията сочат, че професионалните атлети и тези, които тренират твърде интензивно имат по-слаба имунна система, докато тези които тренират умерено и редовно подобряват уменията на тялото да се справя с инвазивните микроби.
 

Намалете стреса и релаксирайте

 
Когато сте под напрежение (психическо или физическо), тялото ви произвежда кортизол и адреналин, които потискат активността на имунните клетки. Затова не е изненада, когато хората се разболяват след стресови моменти.

Научете се как да релаксирате и да се справяте със стреса. Много от техниките за релаксация са лесни за правене и имат ефект, ако се правят редовно. Ето най-популярните:
  • масаж
  • медитация
  • слушане на любима музика
  • и както вече споменахме - умерени упражнения
 

Поддържайте позитивни мислите си

 
По много начини имунната система, както и останалите части на тялото, силно се влияят от емоциите и мислите ни. Изследванията показват, че хората, които са по-позитивни имат по-добра имунна система и живеят по-дълго, по-щастливо и по-здравословно, от хората които са негативно настроени. Вярно е, че не е лесно да се промени личността на някои хора, тъй като някои са родени песимисти по природа. Но можете да започнете да насочвате хората около вас, близките ви, децата ви, както и други от семейството или приятелския кръг и да споделяте оптимистичните си мисли с тях. Много важен е и смехът. Той не само подобрява имунитета на молекулярно ниво, но също и подобрява кръвопотока, помага при храносмилането и отпуска напрежението в мускулите.
 

Спете добре

 
Хубавият сън определено помага за по-ползотворен ден, но как влияе върху имунитета?

Мозъкът произвежда мелатонин, който контролира имунната система, намалявайки риска от вируси или бактериални инфекции. Мелатонинът е и силен антиоксидант. Можете да увеличите производството си на мелатонин (и на качествен сън), като се уверите че спалнята ви е възможно най-тъмна, тъй като дори и меката светлина, засечена от ретината ви, намаля производството му.
Мнения в Facebook

Свързани Статии

7-те най-ужасни микроба в залата

7-те най-ужасни микроба в залата
Да бъдеш маниак на тема тренировки и същевременно с това бацилофоб, е може би най-лошата комбинация.
Статии » ноември 8, 2011 (4)
цялата статия

Масажът - ритуалът на професионалистите след тренировка

Масажът - ритуалът на професионалистите след тренировка
Ето че вече има и сериозно оправдание, всеки мъж да ходи на масаж - той подпомага много тренировките.
Статии » май 29, 2012 (1)
цялата статия