Най-големият сайт за бойни спортове

       

Какво е експлозивната тренировка

Какво е експлозивната тренировка
Публикувано на: Юни 21, 2010 в 09:31 ч

Експлозивните упражнения са често използвани от професионалните атлети, за да подобрят умението си да генерират сила и издръжливост. Това е изключително важно в спортове, в които е нужно да се генерира за кратко време максимално усилие, като спринт или скачане. Видовете упражнения, които се иползват за изграждане на експлозивната сила, са движения, които исизкват максимално или почти максимално усилие от атлета за кратък период от време.

Тренировките за експлозивност са един от начините да се увеличи изходящата сила. Целта на експлозивните упражнения е да се работи с големи тежести бързо. Но за да се достигне този етап без риск от контузии, важно е да се започне с леки тежести и бавни контролирани движения. С всяка тренировка може по малко да се увеличават теглото и скоростта.

Упражненията за експлозивност доста често включват плиометрични или балистични движения.

експлозивна тренировка упражнения


Тренировка за експлозивна сила
Според проучванията експлозивните (скорост плюс сила) упражнения спомагат за увеличаване на силата на атлета, но имат по-добри резултати когато са комбинирани с други типове тренировка. Най-добрия вариант е да се комбинират тежки с леки експлозивни упражнения.

Много от треньорите предлагат разделянето на тренировките на няколко фази - първата трябва да бъде фокусирана върху увеличаването на максималната сила и установяването на силна база, а втората фаза да бъде изцяло за силова и скоростна тренировка.

Примерна програма за 12 седмици, която да увеличи силата и бързината, може в първите пет седмици да включва упражнения за увеличаване на максималната сила. През следващите шест седмици трябва да включва тежки и много експлозивни упражнения, а последната седмица да се правят само силови движения.

Връзка към статия: Тренировка за експлозивна сила

Упражнения за експлозивна сила
Стандартните упражнения за експлозивна сила използват движения, които включват няколко големи мускулни групи. Такива упражнения са например клековете, олимпийското вдигане на лост, скок с тежести или без тежести, хвърляне на медицинска топка и дори спринтове по наклон. Упражнения като лег или лицеви опори, които включват по-малко мускулни групи в себе си, също могат да се използват за покачване на силата, но ще ограничат цялостния резултат в тези мускулни групи.

Възка към статия: Интересни упражнения за експлозивна сила

Важно е упражненията да имат пряко въздействие на спортните ви цели. Самите движения на упражненията трябва да симулират движенията в практикуваният от вас спорт.

Ако постепенно и без бързане увеличавате тренировките си и се вслушвате в предупрежденията за контузии, които тялото ви дава, рядко такива тренировки могат да ви навредят. Всъщност, някои проучвания показват, че рискът от контузии при много скоростни или силови спортове може да бъде намален, ако се правят експлозивни тренировки през определен период от време.

Спортни уреди от нашият MMA магазин



Заключение
Експлозивните (сила плюс скорост) упражнения могат да подобрят физическото представяне при много от бързите спортове и могат да намалят риска от контузия по време на практикуването им.

Връзка към статия: Теория на силовата тренировка

Мнения в Facebook