Най-големият сайт за бойни спортове

       

Пробив през защитата

Пробив през защитата
Публикувано на: Февруари 27, 2009 в 11:00 ч

Както във всички бойни спортове, последното нещо което искате е да сте на страната на защитаващия се и за разлика от MMA и бокса, в реални условия залогът е много по-голям. Ако вашия опонент се покрие, играта за него свършва.



На ринга, когато вашия опонент се покрие с гард, знаете че той се опитва да се пренастрои за нова серия, защото е изчерпал последната. Също така знаете, че е уязвим. На ринга той има два варианта за действие: да се опита да влезе в клинч и да ви попречи да му налетите или да ви свали на земята надявайки се, че не сте толкова добър там колкото него. На улицата този който се защитава няма такива варианти.

Има голяма вероятност в уличен бой първата ви техника, която прилагате да пропусне целта си, тъй като нападателят ви може да си покрие лицето. Дори и да не е трениран, неговите инстинкти ще го накарат да реагира по този начин. Това което ще виждате след като се е прикрил е само горната част на главата му и стърчащи лакти, които могат да наранят кокалчетата ви при удар. За да избегнете такива контузии използвайте ръба на дланта си за да разчупите защитата на противника си. Врязвайте ударите в ръцете на напдателя, с които той си е покрил лицето, докато гарда му не се разчупи. Щом имате възможност вкарайте веднага удар в тази пролука към главата на опонента ви.

Ако нападателя ви се вкопчи във вас, тогава трябва да използвате меките му тъкани за да го нараните и да си създадете възможност за прилагане на по-добри и силни техники. Хапането и бъркането в очите са идеални за това, но преди да ги направите трябва да знаете няколко неща. Първо - това са мръсни техники, които водят до лоши последсвтия и ги изполвайте само ако напдателя е поставил под риск вашето здраве и живот. Второ - опитайте да изолирате зоната, коят ще хапете. Ако нападателят ви се размърда и направи няколко некоординирани движения, може да се отрази и на вас. Хубаво ще е и да имате основни познания по граплинг. Те ще ви помогнат да поддържате правилния баланс на тялото и няма да излезете от равновесие. След като захапете веднага приложете друга техника за довършване, защото когато нападателят ви разбере какво сте направили ще се опита да ви го върне по най-бързия начин.

Излизане от клинч
Веднага след като нападателят ви влезе в клинч с вас, заключете главата му с помощта на предмишницата си и рамото (може да си помагате с главата за да докарате неговата в тази позиция). Ритайте го в пищялите за да го изкарата извън баланс. Ако имате и открити места за хапане направете го.

След като той реагира продължете с колена, ритници по пищялите и силно настъпване по пръстите на краката. Може с едната си ръка да потърсите слаби места по лицето му или врата, а също така и ритници в меките части.


Спортни стоки от нашият MMA магазин


Всичко това става за части от секундата и няма време за изчакване. Да се покривате напълно срещу уверен в намеренията си нападател не е добра идея. И запомнете, че всеки нападател е вероятно въоръжен, с умения и уверен в намеренията си до доказване на противното.

Автор: Damian Ross

Превод: MMA България

Мнения в Facebook