Зареждане

Базова техника за всички удари с крак

Базова техника за всички удари с крак
Публикувано на: Юли 12, 2008 в 10:57 ч
Снимка: wikimedia.org

Съществуват определени принципи , базиращи се на законите на физиката и анатомията на човека, които е необходимо да се спазват та да бъдат ударите с крак максимално мощни и ефективни. Занимаващият се трябва безусловно да се придържа към тези принципи независимо от това какви удари изпълнява. Следващите пет правила в никакъв случай не отразяват целия спектър на базовата техника за всички удари, но разглеждат най важните от тях. От тези пет правила първите три са: да се използва пълна сила само при максимално изпъване; високо да се повдигат коляното и кракът нанасящи удара; корпусът с удрящия крак трябва да образуват права линия, при това особено внимание трябва да се обърне на бедрата и стъпалата.


Да се използва пълна сила само при максимално разпъване. Мнозина влагат пълна сила в течение на изпълнението на целия удар, в резултат на което техните мускули са постояно напрегнати. Това не само влияе на скороста на удара но и води до напразно хабене на сили, ако удара се нанася с пълна скорост целият крак трябва да е отпуснат до момента на пълното разпъване, след което цялата сила ще бъде вложена в един кратък миг.
 

Високо да се повдигат коляното и ходилото които нанасят удара. Всички удари трябва да се нанасят с максимално повдигнато коляно. Тогава съответният удар може да се нанесе с едно движение.Преимуществото на това се състои в следното:
а) ударът придобива голяма пронизваща сила, когато ъгълът между разгъващия се крак и мислено прокараната през целта линия намалява.
 

б) противникът има по малко време да реагира: при високо вдигнато коляно ударът може да се нанася в различни цели (на горно, средно и ниско ниво). В резултат на което противникът трудно  предвижда къде ще се нанесе удара.
 

в) от такова положение ударът трудно се блокира. Когато ударът се нанася направо от земята е достатъчно противникът само да спусне надолу ръка за да го спре. Когато кракът е високо вдигнат противникът по трудно го блокира. Той не може да определи в каква траектория ще се нанесе удара и не може своевремено да избере с кой блок да се защити.Във връзка с това умният боец никога няма да започне удара като придърпа стъпалото на удрящия крак към коляното на опорния.Такова движение забавя скороста и хаби сили. За пример да разгледаме случай в който човек атакува противника с ръка в главата. В този случай човекът се цели в откриващия се гръден кош на противника, надявайки се да изпревари ударът му с крак от страни. Ако той придърпа ходило към коляното на опорния крак, веднага може да се разбере колко е глупаво това начално движение.Преди още да успее да вдигне коляно и да нанесе удар противниковата ръка ще е достигнала целта си. Вместо това е необходимо да повдигне коляо и веднага да нанесе удара от страни.Тогава дажеи ударът му да е бил много бавен, за да достигне целта си, придвижването на противникът все пак щеше да е спряно и той нямаше да нанесе удара. 
 

Корпусът трябва да образува една права линия с удрящия крак:
а) силата  и скороста са най важните качества за мощни и твърди удари.Само че ако в удара участват само мускулите на краката, силата и скороста зависят само от тяхното действие. От друга страна , когато бедрото се изнася напред заедно с крака в удара се обединява цялото тяло.Тласъкът създаван при използването на бедрата увеличава скороста и дава голяма сила.
 

б) обаче даже и да включиме бедрото в удара, силата и скороста значително намаляват ако и целият корпус на се движи по същата линия. Например да допуснем че при удар отстрани в стена бедрото и кракът се движат по една линия а тялото не. Стената е неподвижна така че силата на удара се връща назад към удрящия. В този момент тялото и кракът действат като две тела, свързани с тазобедрената става. Кракът се движи назад под действие на силата на реакция о тстрана на стената. Тази сила води до обратен тласък на бедрото , само че тялото продължава да се движи в първоначалната си посока. В крайна сметка резултативната сила намалява, защото съставните и действат в противоположни направления.


Ако тяло, бедро и крак се намират на една линия и се движат в една посока или през стената (разбивайки стената или крака на човека), или обратно на нея, в двата случая развитите скорост и сила не се разпръскват в различни посоки, а действат в едно направление. Силата и скороста могат да изменят посоката на обратно , но никога няма да се напалят или взаймно подтискат.
Да се сведат до минимум резките изменения в ритъма и движенията.Преди и по време на всеки удар не трябва да се правят резки забелязващи се движения с очите или тялото.Ако по време на свободният спаринг атакуващият се движи, това движение трябва да продължава възможно по дълго, до момента на непосредствено нанасяне на удара.Ако атакуващия се намира в неподвижна твърда стойка, неговото тяло трябва да остане неподвижно, а в момента на нанасяне на удара и само тогава да започне много бързо да се движи.Смисълът на това е потивникът да не може да предусети в кй момент ще се нанесе удара.


Използване на лъжливи движения с очи и периферно зрение.Като следите движенията на противниковите очи може да получите непосредствена информация за неговите намерения.Поради това умният боец винаги следи за движенията на противниковите очи като едновремено използва лъжливи движения със собствените си очи за да скрие намеренията си.Заедно с това, заедно с фокусираният поглед трябва да се използва и периферното зрение което позволява визуално да се контролира по голяма област.От друга страна фокусираният поглед винаги заставя да се концентрираме на една малка област във всеки момент, пренебрегвайки другите точки открити за атака.


Източник: Чонг Ли, "Динамика на ударите с крака"

Превод: MMA Bulgaria

Последни новини

Оферта на деня

Горещи Новини

Видео

Най-четени статии днес