Най-големият сайт за бойни спортове

       

Пет хранителни добавки за добрата работа на вашето сърце

Пет хранителни добавки за добрата работа на вашето сърце
Публикувано на: Юни 23, 2016 в 09:00 ч
 

Не искате да приключите живота си на носилка? Тогава по-добре положете малко грижи за сърцето си, защото имате само едно. Тези добавки ще подобрят работата на сърцето ви и ще ви спестят много главоболия в бъдеще.

“Мисля за добавките като за нещо, което позволява на тялото да работи. Много лекарства служат за блокиране на определени процеси, но аз предпочитам да позволявам на тялото да върши различни неща - да стимулирам, вместо да блокирам”, казва Keith Berkotwitz от Центъра за балансирано здраве в Ню Йорк.

От витамина, който ви помага да повдигнете нивото на добрия холестерол, до мазнините, които ви помагат да “смажете” артериите си, тези пет добавки ще ви помогнат да подсилите тялото си в борбата със сърдечните проблеми и болежки.

Аспирин

 

Аспиринът е анти-възпалително лекарство, което разрежда кръвта, правейки по-малки шансовете за възникване на съсиреци, причиняващи сърдечни удари. Проучване от канадски учени показва, че аспиринът е особено ефективен при мъжете.

Причините за това не са потвърдени, но изследователите смятат, че причините могат да се крият във факта, че кръвните съсиреци имат склонноста да формират по-големи кръвоносни съдове именно в мъжете.

Препоръчва се при: Ако в миналото сте имали случай на сърдечни проблеми, ако сте склонни към такива по наследствена линия или ако сте в процес на сърдечен пристъп (което не означава, че не трябва и да повикате линейка, разбира се).

Дозировка: По една 80-милиграмова таблетка бейби аспирин на ден.
 

Омега-3

 

Мастните киселини, които могат да бъдат открити в рибите, могат да бъдат полезни за балансирането на холестерола и триглицеридите.

“Рибното масло е полезно за хора, които имат високо ниво на триглицериди или които имат повишен риск от сърдечно заболяване”, казва Charles Campbell - клиничен кардиолог от Университета в Кентъки.

Проучванията показват, че Омега-3 може да послужи за превенция от сърдечни удари, защото благодарение на него се забавя изграждането на плака в артериите. Можете да извлечете чисто рибно масло от капсулка, което обаче може да е скъпо удоволствие. Друг вариант е просто да ядете по-често риба. Това със сигурност ще подобри здравето ви.

“Най-добрият начин да се справите с триглицеридите е да третирате метаболитния синдром с диета и тренировки. От тук стартира превенцията”, казва отново д-р Campbell.

Препоръчва се при: Ако имате високо ниво на триглицериди или семейна история по отношение на сърдечните проблеми.

Дозировка: Хранене с риба поне два пъти седмично или 1000 милиграма дневно.

Хранителни източници: Риби като сьомга, риба тон или скумрия.
 

Витамин D

 


Приемането на достатъчно витамин D може да намали риска от сърдечен удар, научаваме от скорошно проучване.

“Дефицитът на витамин D е асоцииран с повишен кардиоваскуларен риск”, казва Thomas J. Wang - асистент-професор по медицина в Harvard Medical School. По-високият риск е бил особено очевиден при хора с високо кръвно налягане.

Препоръчва се при: Ако не поемате достатъчно слънчева светлина.

Дозировка: От 400 до 800 IU витамин D.

Хранителни източници: Млечни продукти или риби като сьомга и риба тон.
 

Коензим Q10

 


“Доказано е, че коензим Q10 помага за повишаване еластичността на сърцето”, заявява д-р Campbell.

И един бонус: той може да подобри и функцията на мускулите в цялото ви тяло. Изследвания показват, че коензим Q10 води до малко снижаване на кръвното налягане, поне според Mayo Clinic. Ниски кръвни нива на коензим Q10 са открити в хора с хипертония, макар и да не е ясно, дали дефицитът на коензим Q10 е причина за високо кръвно налягане.

Препоръчва се при: Ако страдате от хиперхолестеролемия или приемате статини.

Дозировка: От 100 до 200 милиграма дневно.

Ниацин


“Повече хора умират от ниски нива на добър холестерол, отколкото от високи нива на лош холестерол. Ниацинът спомага за повишаване на нивата именно на добрия холестерол”, твърди д-р Berkowitz. “Добрият холестерол е почистващият механизъм, който спомага да отърваване от лошия такъв. Той е нещо като боклукчията на нашата система. Повишаването на добрия холестерол подпомага транспорта на холестерола и триглицеридите, с което те могат да бъдат изхвървлени от тялото”.

Важно: Ниацинът трябва да бъде приеман в много високи дози, за да бъде ефективен. Това предполага и появата на странични ефекти като зачервяване или диария. Използвайте го само по лекарска препоръка.

Препоръчва се при: Ако имате ниски нива на добър холестерол, семейна история със сърдечни заболявания или при приемане на статини.

Мнения в Facebook