Най-големият сайт за бойни спортове

       

Истината за рибеното масло

Истината за рибеното масло
Публикувано на: Декември 23, 2014 в 09:49 ч
Снимка: alibaba.com
Рибеното масло стана неизменна част от хората, които се стремят да живеят здравословно. Но какво точно прави тази толкова известна добавка с тялото ви?

Независимият учен Спенсър Надолски обяснява последните открития около рибеното масло като хранителна добавка.
 
"Независимо какви слухове има, приемът му няма по никакъв начин да ви навреди. Ако се притеснявате за сърдечното си здраве, взимайте го."
 
 

Какво има в рибеното масло и какви са ползите от него

 
EPA и DHA са омега мастни киселини, които се намират в рибеното масло. Хората, които имат ниски нива на EPA и DHA са изложени на по-голям риск от сърдечно-съдови заболявания. От гледна точка на сърцето, приемът на рибено масло е много полезен. Освен това изследванията показват благоприятни въздействия и върху депресивни състояния, биполярни разстройство, хиперактивност и мозъчната дейност като цяло.

Откакто науката е разделила тези две мастни киселини, са започнали тестове на действията на едната и другата. DHA изглежда въздейства повече на мозъка, докато EPA има по-силен ефект върху триглицеридите. Някои от свойствата на двете вещества се припокриват.

Препоръчителния прием е 1-2 грама в комбинация от EPA и DHA. Ако трениращият има високи нива на триглицериди, тогава дозата може да се увеличи до 4 грама от EPA и DHA в комбинация. Хората които хапват често риба, като сьомга например, също имат по-нисък риск от сърдечни заболявания.
 
 

Хранителна добавка или рибни ястия?

 
Някои хора могат да набавят нужните стойности и от 2-3 хранения с риба на седмица. Може и да не си набавите препоръчителните 1-2 грама от EPA и DHA, но няма да стигнете до ниво на дефицит. Много хора обаче пропускат рибата в диетата си и затова е препоръчително да се приема рибено масло като добавка.

До момента не е известен негативен страничен ефект от приема на рибено масло. Има теории, че то може да предизвика възпаления в организма, но това при провежданите експерименти не е било наблюдавано.

Обикновено съотношението DHA:EPA в повечето хранителни добавки е 120:180.

Рибеното масло е добавка към храната и по никакъв начин не може да замени ползите от добре изграден разнообразен хранителен режим.
Мнения в Facebook

Свързани Статии

Омега-3 мазнини

Омега-3 мазнини
За да бъде възстановен жизненоважния баланс в храненнето ни е повече от задължително да се консумира риба и да се приемат чрез хранителни добавки OМЕГА-3 мазнини.
Статии » юли 11, 2008 (0)
цялата статия