Най-големият сайт за бойни спортове

       

Храни, които топят мазнини

Храни, които топят мазнини
Публикувано на: Февруари 5, 2009 в 12:03 ч

Колкото и да не е за вярване съществуват храни, които се борят с мазнините и дори спомагат за изгарянето им. Преди да изброим кои са тези храни ще ви запознаем с кратка теория относно как тялото използва всичко, което сте изяли. Когато разберете как тялото ви работи няма да са ви нужни дълги списъци и сами ще избягвате храни, които включват наситени мазнини.

Всичко което си хапвате ускороява метаболизма ви. Това обикновено отнема около 30-40 минути и означава че тялото ви започва да смила каквото сте изяли. Процесът на смилане на храната струва на тялото ви енергия и съответно гори калории. Според това какво сте изяли зависи и високото или ниското количество на калории, които се изразходват за храносмилане.


Проучванията сочат, че за храносмилане и абсорбация на протеин (белтъчини), тялото изразходва до 25% повече енергия от храносмилането и абсорбацията на въглехидрати. За тази абсорбация тялото се нуждае най-малко енергия и мазнините се усвояват много бавно. Както вече може да се досетите има храни, които струват на тялото ви повече гориво от други за да бъдат обработени. Някои даже правят "отрицателни калории" и точно те могат да ви помогнат с изгарянето на мазнини. Тези храни струват повече енергия на тялото ви за да бъдат смляти и усвоени, от колкото всъщност се съдържа в самите тях.


Сред списъка с храни, които са с "отрицателни калории" и помагат за горене на мазнините, ще намерите плодове, заеленчуци и дори месо.

Храни спомагащи за топене на мазнини: Плодове
Ябълки, кайсии, къпини, пъпеш, череши, боровинки, стафиди, грейпфрут, грозде, лимони, манго, нектаринки, портокали, папая, праскови, круши, ананас, сливи, нар, дюли, малини, ягоди, мандарини, диня.

Храни спомагащи за топене на мазнини: Зеленчуци
Артишок, аспержи, цвекло, броколи, брюкселско зеле, зеле, моркови, карфиол, целина, цикория, краставици, патладжани, чесън, алабаш, праз-лук, маруля, гъби, лук, пащърнак, грах, тикви, ревен, арпаджик, спанак, домати, ряпа

Храни спомагащи за топене на мазнини: Месо
Костур, риба-бик, риба морска-котка, миди, раци, камбала, жабешки бутчета, омари, стриди, скариди, пъстърва, риба тон.
 

Хранителни добавки за сваляне на тегло


Ако решите да използвате някоя от тези храни не я комбинирайте със захар, дресинги или разтопено масло, защото ефекта на топене на мазнини ще се загуби. Хапвайте плодовете, зеленчуците и месата с възможно най-малко добавки.

Мнения в Facebook