Най-големият сайт за бойни спортове

       

5 големи грешки, които бойците допускат в храненето си

5 големи грешки, които бойците допускат в храненето си
Публикувано на: Декември 25, 2016 в 07:05 ч
 
Reid Reale - спортен диетолог и носител на черен колан по бразилско джиу-джицу, споделя своите виждания относно най-големите грешки, които бойците допускат по отношение на своето хранене. 

Всички ние, които някога сме тренирали или сме се занимавали със спорт, или продължаваме да го правим, знаем колко ключова е диетата за нашето представяне. Ако вашата диета куца, то никога няма да можете да достигнете своето оптимално ниво. Именно тази тема засяга и Reid Reale, който споделя своето виждане относно най-честите грешки, които бойците допускат при храненето си.


1. Не сте достатъчно хидратирани


Може да се каже, че най-честата грешка, която виждам граплъри и страйкъри да допускат, е че те не са достатъчно адекватно хидратирани. Разбира се, има случаи, както преди качване на кантара, когато искаме да дехидратираме умишлено себе си, но това може да се случи във финалните 24 или 48 часа преди него. През цялото останало време е от съществена важност да сте хидратирани, за да увеличите своята силова, аеробична и анаеробична издръжливост, да запазите адекватно когнитивно представяне и да намалите рисковете от контузия. Пийте преди, по време и след тренировка, както и по време и между хранения. Един 70-килограмов атлет може да се нуждае от 4 литра течности на ден, дори когато си почива! Не е нещо невиждано един боец да загуби повече от два килограма тегло в течности по време на тренировка.

2. Трениране на празен стомах


Ако вие сте от онзи тип бойци, които обичат да тренират рано сутрин, докато останалите все още спят, важно е да “захраните” тази тренировка, тъй като най-вероятно не сте консумирали никаква енергия в разстояние на повече от 8 часа. Ако смятате, че е твърде рано, за да се храните или не разполагате с достатъчно време, за да го направите преди тренировка, опитайте поне да консумирате бърз въглехидрат или течно ястие. Спортните напитки, заместителите на хранене, плодовете, белият хляб с мед или млякото са добри избори.

3. Не се храните след тренировка


Много атлети, които тренират късно, се прибират вкъщи след сесия и бързо се запътват към леглото. Консумирането на въглехидрати и белтъчини, колкото е възможно по-скоро след тренировка, е от изключителна важност, за да възстановите мускулния гликоген и да стартирате процеса по изграждане на мускулите. А също така и да захраните т.нар. адаптационен процес. В крайна сметка, вие тренирате, за да се адаптирате и да подобрите себе си, нали?

4. Избягвате въглехидратите


Цялата тази мания по избягването на въглехидратите се вихри навсякъде - от знаменитости до много атлети. Бойците също не са изключение. Искам да бъда пределно ясен - вие на сто процента се нуждаете от въглехидрати, за да се представяте възможно най-добре. Всъщност, вашият мозък и нервна система функционират почти изцяло от въглехидратите. Тренировките с висока интензивност (или анаеробични такива) се нуждаят от въглехидрати, тъй като те са вашето гориво. Естествено, възможно е да отидете в другата крайност и да приемате твърде много въглехидрати, което може да бъде деструктивно за управлението на теглото ви. Поради това, всичко опира до консумирането на правилно количество за вашата тренировка.

5. Заменянето на истинска храна с добавки или т.нар. “супер храни”


Живеем в време, в което, вероятно и поради агресивния маркетинг на добавките, много хора смятат, че те могат да имат осезаем напредък, единствено ако консумират храна под формата на хапчета, прах, барчета или сокове. Реалността е такава, че основата на здравето и оптималното представяне на всеки един боец е просто: тренировки, възстановяване и диета. А базата на вашата диета трябва да бъде консумацията на адекватни количества въглехидрати, белтъчини, мазнини, витамини и минерали. Вместо да разчитате главно на енергийни барчета, анти-оксидантни хапчета и протеин на прах, едно просто ястие като чисто месо със зеленчуци и купичка ориз, или кисело мляко с плод, могат да ви осигурят протеини, въглехидрати, витамини, минерали и фибри - в удобна и вкусна форма. Това ще ви помогне и да се чувствате “пълни”, което от своя страна ще ви спести преяждане, ще улесни горенето на мазнини и ще запази теглото ви по-близо до състезателното такова.

Мнения в Facebook